Loja har ordet!

Alla inlägg under januari 2013

Av Louise Bertilsson - 7 januari 2013 02:57

Sådärja. Då tog den boken hastigt slut... Tänk hur det kan bli när man försöker få sjuk liten tjej att slappna av så här mitt i natten. Boken var iallafall bra, och spännande även fast jag helst hade velat läsa klart den på dagtid. Men det är skönt att ha boken som sällskap när man tvingas vara vaken.


Av Louise Bertilsson - 6 januari 2013 16:06

Ida har precis målat klart och kommer och ger mig resultatet. Superfint!

Konversationen oss emellan:
Jag: Vad fint! Har du målat den gumman?
Ida: Nej
Jag: Vem har målat den då??
Ida: "Kikonanananananana".

Självklart var det inget annat än kritorna som hade målat den fina teckningen.

En blyg konstnär bor visst i vårt hus. Hihi.

Av Louise Bertilsson - 6 januari 2013 12:30

Jahapp. Vi kan tyvärr konstatera att Ida har fått feber. Otursdrabbade lilla fröken. Hoppas bara att det är en av alla febertoppar små barn ofta drabbas av och att den är som bortblåst imorn. Håller tummarna medans dagen får fortsätta gå i ett lugnt tempo. Vila, vila och vila. 

Av Louise Bertilsson - 5 januari 2013 18:07

Idag har vi varit på Sportys i Falun och lekt. För dig som inte vet så är det ett lekland med massa aktiviteter.


Det var första gången vi var där, hade ingen aning om vad som väntade mer än lek och bus för hela slanten. Vi tyckte iallafall att det var ett väldigt roligt lekland. Har egentligen inget att jämföra med, men det här kändes liksom lagom på nåt sätt. Det fanns mycket att göra och utforska, speciellt när man är liten.


Ida åkte många olika rutschkanor, hoppade i hoppborgen, hoppade studsmatta, lekte i bollhav och hade superkul. För att komma till de olika aktiviteterna (främst kanorna) fick man klättra upp och ner, över nät, genom hål osv. Det var spännande även för oss. 


Vi hade sällskap av Anna oh Samuel också när vi lekte, det var supertrevligt! =) 


När vi lekt klart vankades det lunch hemma hos lek-sällskapet. Sen sov Ida som en klubbad säl i vagnen. Det är jobbigt att leka, men superkul! För det var inget snack om saken att hon tyckte det var kul, hennes leende sa allt!


 


Ida fick ett inträdes-armband när vi kom dit. Ett gult fint armband som hon var mycket stolt över att visa upp. Men inte just när det skulle sättas dit, för då ville hon inte. Men sen tyckte hon om det :)


Skrapade upp ena armbågen och gjorde illa foten när jag skulle bromsa farten i en av kanorna jag och Ida gav oss på. Inte helt smart, men annars hade det gått på tok för fort. Det gick lite för fort ändå trots att jag försökte bromsa, men det gick bra iallafall förutom mina småskador. Vi åkte inte den kanan nå mer, vi höll oss till en annan som Ida tyckte var superduperkul! Då var det stora leendet på, varje gång! =) Även hos de vuxna som var med och lekte var leendet på när vi åkte just den kanan, en lång guppig kana som man kunde åka 4 personer i samtidigt, bredvid varandra. 


Kör en bildbomb från dagen, men inte just nu. 

Av Louise Bertilsson - 4 januari 2013 18:00

Det här kapitlet som har handlat om att jag funderar på att köpa en onepiece till mig själv är nu avslutat. Jag har nämligen köpt en äkta onepiece! 


   


Man får tycka vad man vill, men jag tycker att den var superskön! Inte alls snyggt egentligen, men det struntar jag i när jag ska ha den hemma och mysa i. Anders tyckte till och med att den var helt okej (och han ogillar verkligen den här typen av plagg på vuxna, så jag är nöjd med det betyget).


Egentligen hade jag inte tänkt köpa en äkta, men när man snubblar över en obetydligt använd på blocket till ett jättebra pris så är det inte så mycket att fundera över. Så en äkta fick det bli =) 

Av Louise Bertilsson - 4 januari 2013 15:15
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Louise Bertilsson - 4 januari 2013 13:14

Lekrummet har fått en ny matta med pippi-mönster. Den passade ypperligt in bland alla färggranna leksaker! Pricken över i kan man också säga! :-)

Av Louise Bertilsson - 3 januari 2013 17:59

Julen bort, och nya hissgardinerna jag köpte på Nisses konkursutförsäljning i höstas upp. 


Resultatet blev så här: 


 


Och jag är supernöjd! 


Bilden har lite konstigt ljus, men man ser helheten iallafall. 

Presentation


Mitt liv, mitt ord!

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17
18
19 20
21 22 23 24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Länkar

Arkiv

Fråga mig

2 besvarade frågor

Besöksstatistik

Gästbok

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards