Loja har ordet!

Alla inlägg under januari 2013

Av Louise Bertilsson - 3 januari 2013 12:32

När man hör flugsurr i rummet i början av januari måste nånting vara fel va?! 


Jag var tvungen att titta två gånger, men jag hade rätt: det sitter en fluga på balkongdörren och surrar. 


Jadu, årstiderna spelar oss än en gång ett spratt... ska upplysa flugan om att det fortfarande är vinter, hehe... =)

Av Louise Bertilsson - 2 januari 2013 20:00
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Louise Bertilsson - 2 januari 2013 13:26

Säger bara en sak - Anna och jag. Vilket par vi är! =) 


 

Bilden är tagen på nyårsafton när vi hade en mysdag/kväll tillsammans =)


Tack för att du finns Anna! <3

Av Louise Bertilsson - 2 januari 2013 13:11

Nu har vi haft julgransplundring, och jag säger gladeligen hej då till julen. Nu är den tiden förbi, nu när vi gått in på ett nytt år. Julpyntet, och allt annat som hör julen till, får stå och vänta tills första advent i år innan det får komma upp igen. Och skönt är väl det. Jag gillar absolut julen och tiden innan den. December är en underbar tid!


MEN. 


Ja, det finns ett men även här. Och det är att det är skönt att lämna den tiden bakom sig också när den har varit. Nu känner jag precis så; att det är skönt att lämna juletiden bakom sig och få tillbaka sitt hem precis så som man vill ha det utan massa röda tomtar, kulor, gran och allt annat julgrejs. 


Så nu säger vi hej då julen för den här gången! Vi ses senare i år - mycket senare =)


Av Louise Bertilsson - 1 januari 2013 21:14

Satte mig i soffan framför tv:n med planen att läsa bok. Hade satt på mig pujje och kröp ner under en filt, jag satte mig helt enkelt till rätta. Precis när jag hade kurat ner mig som skönast började det ett nytt program på tv; året med kungafamiljen. Jag såg de första minutrarna och blev fast. Det var faktiskt intressant så vi kollade klart på det. Oväntat att jag skulle fastna, men ibland förvånas man. Kunde inte slita mig från söta Estelle och hennes föräldrar och släkt, hehe =)

Av Louise Bertilsson - 1 januari 2013 13:38

Nyårsafton 2012 spenderade vi hemma. En mysig dag tillsammans med familjen och Anna och Samuel.

Perfekt med andra ord! 


Vi spelade spel, tittade på film, skrattade, pratade, lekte med Ida och lagade mat. Anders och Samuel hann ut en sväng för att montera vår nya postlåda som vi fick i julklapp, och leka med Ida. Då fanns det iallafall liiite snö/is att åka pulka på, så Ida blev glad =) Jag och Anna stannade inne och förberedde maten.


Kvällens meny:

toast med skinkröra och avokado till förrätt

potatisgratäng och grillat kött till huvudrätt (det var dock inte planen att det skulle regna när vi grillade, men gott var det).

pannacotta med vanilj och färska bär till efterrätt

och popcorn och godis till tv-mys. 


Så med andra ord var jag supermätt när det var dags att krypa till sängs... 


När klockan slog 00.00 skålade vi in det nya året tillsammans. Vi stod och tittade på den färgglada rakethimlen från vardagsrumsfönstret en stund. Vi har tur som bor så högt upp för man ser verkligen jättebra! 


Tyvärr så blev det ingen nyårspuss den här gången pga det dumma munsåret som bosatt sig på mig!! =( Men en puss på kinden är inte helt fel det heller! =)


Tack för en superbra sista dag på 2012 Anna och Samuel!



Av Louise Bertilsson - 1 januari 2013 13:21

Provade att göra rocky road med den här smaken av Dumle:


 


Riktigt lyckat tyckte jag att det blev!



Av Louise Bertilsson - 1 januari 2013 13:09
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  

Presentation


Mitt liv, mitt ord!

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17
18
19 20
21 22 23 24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Länkar

Arkiv

Fråga mig

2 besvarade frågor

Besöksstatistik

Gästbok

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards