Loja har ordet!

Alla inlägg under mars 2014

Av Louise Bertilsson - 3 mars 2014 10:45

Ida bygger torn. 


 




Sen hade hon även byggt ett flygplan sa hon: 


 

Det är väldigt kul att se hennes fantasi, både när hon bygger, leker och pratar. Barn ska fantisera mycket =) Det är härligt nästan jämt ;)



Vattenfärgsmålning:


 


Men jag kan inte förstå varför såå många barn väljer mörka färger när de målar?! Jag ser det hemma, på jobbet och på Idas dagis. Många mörka teckningar blir det. Gärna svart. Kan nåt barn vara vänligt att svara mig på den frågan? =)



Pyssla är kul. Tänk vad roligt man kan ha med enbart en sax, några papper, ett limstift och färgpennor. Ida skapar:


 


Hon limmar dit klippet som hon klippt. Och sen målar hon lite emellan. 

Och voilà så har hon skapat ett konstverk! =)




När övriga i familjen inte mår bra blir det lugn lek även för storasyrran. Jag och Ida knåpade ihop en kikare tillsammans av 2 toarullar. Lätt, kreativt och uppskattat. Hon lekte med den en lång stund sen =)



Först måste kikaren få lite färg. Och sen byggde vi ihop den med lite tejp. 

Enklare pyssel får man leta efter. 


   


"Jag ser dig mamma" säger Ida =)

Av Louise Bertilsson - 2 mars 2014 15:47

Älskade lilla bebis, bli frisk nångång!!!

Jag går sönder i mammahjärtat när du mår dåligt. Det ät jobbigt att höra dig joller-yra i sömnen. Jobbigt att vara den starka när jag helst av allt vill gråta. Bara gråta. Och det gör jag förstås också emellanåt. För visst gör det ont att se det bästa man har lida.

Kom till ro hos mamma <3

Av Louise Bertilsson - 1 mars 2014 18:54

Täppt i näsan stundtals. Snorig. Ögoninflammation på båda ögonen såklart. Hosta. Spyr (av hostan). Hes när han jollrar. Feber. Sover dåligt. Orolig. Men han äter bra iallafall så det är skönt att veta att han får i sig både vätska och näring. 


Som om detta vore nog. Jo, det kan man ju tycka att det borde vara.

Men. Detta evigt dumma men:et finns alltid med. 


Vi toppar sjukdomsberget med att jag har fått mjölkstockning. Så anti-mjölkstocknings-åtgärder sattes in redan i morse när jag tyckte att ena restaurangen inte var sig lik. Det är tur att den mänskliga pumpen Måns gör sitt jobb exemplariskt trots att han är sjuk. Maten verkar inte våran kille välja bort i första taget iallafall och det är bra! =)


Idag var jag så trött och slut på allting som sjukdomar heter att jag började gråta när jag tittade på världens finaste pojke som till slut kom till ro i vagnen och kunde sova en stund. Det tar på krafterna för hela familjen när Liten är sjuk <3

Av Louise Bertilsson - 1 mars 2014 03:53

Försöker få en övertrött liten hostig bebis att komma till ro. Ett litet tag funkar, sen vaknar han och är hysteriskt ledsen.

Just nu äter han så får vi se om det funkar bättre.

Jag behöver väl knappast säga att jag är i en dimma. ... en trött-dimma som heter duga.

Skulle behöva sova lite nu gubben så att jag orkar vara mamma imorn till dig och din syster. Och du skulle också behöva sova för du är sjukt trött.

Presentation


Mitt liv, mitt ord!

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5 6 7 8 9
10
11 12 13
14
15 16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Länkar

Arkiv

Fråga mig

2 besvarade frågor

Besöksstatistik

Gästbok

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards