Loja har ordet!

Direktlänk till inlägg 28 juni 2014

sommar?

Av Louise Bertilsson - 28 juni 2014 16:54

Sommar enligt almanackan, men inte om man kollar ut. 


Jag vet att vi är i Sverige, men är det meningen att man ska behöva sätta på bebisen fleeceoverall och vika över händer och fötter, och mössa när han ska sova ute? Är det meningen att 3-åringen ska behöva ha galonisar och stövlar och jacka för att kunna vara ute och leka? Och man själv behöver nästan ha vantar på sig för att kunna vara ute och greja med nåt.


Enligt almanackan är det liksom mitt i sommaren, snart juli, och man får klä sig och barnen som om det vore höst. Känns inte riktigt riktigt. 


Kallt är bara förnamnet. 


Det är helt okej att det regnar lite, för det behövs ibland även på sommaren, men det kan väl iallafall få vara varmt i luften så att man slipper fly inomhus. Tänk vad mysigt det hade varit om man kunde sitta ute på altan och läsa en bra bok medans bebis sover. Sitta där i stolen med kortbyxor och linne och regnet smattrar på taket. Nu smattrar regnet lika mycket, men det är kallt ute. Vi är inne och myser istället. Myser och leker. 


Jag inledde den här lördagen med att gå på loppis. Trotsade regnet och fyndade en hel del =)


Anders har passat på att gödsla gräsmattan nu när det tydligen ska regna massa imorn också... Man får väl försöka vara lite positiv och säga att vårt nysådda gräs behöver mycket vatten, och VI slipper vattna. Det sköter sig självt nu, men det behöver också sol för att kunna växa. Så nu vill vi ha lite sol, tack! Vi kan väl kompromissa och säga att det kan regna på nätterna när vi ändå sover? Mellan midnatt och 5 kan det väl regna, då borde gräset och växerna klara sig? 


Tänk om man kunde bestämma över vädret... 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Louise Bertilsson - 7 januari 2017 10:52


Av Louise Bertilsson - 20 oktober 2016 16:53

Nästa helg blir det vintertid, klockorna ska flyttas. Kände att jag måste börja i god tid... Har redan flyttat klockan från sovrummet till vardagsrummet och klockan från vardagsrummet till badrummet. Svårast var mikroklockan. Nu är hela mikron i sov...

ego

Av Louise Bertilsson - 8 augusti 2016 19:49


före och efter

Av Louise Bertilsson - 30 juli 2016 19:59

Jag har bestämt mig. Jag kommer att lägga upp nån bildbomb ibland, men mer än så blir det nog inte just nu. Känner inte för att skriva, så ni får nöja er med lite bilder. Men en vacker dag kanske jag kommer tillbaka om det är nån som vill läsa mina o...

Av Louise Bertilsson - 20 juli 2016 12:57

För att jag måste.. Bara därför. Jag är snart 32 år och jag inser att jag fortfarande har så många obesvarade frågor. Jag har till exempel aldrig fått reda på ifall Sarah kom till hörnet vid 7-eleven eller hur man tar den blå vägen hem... va...

Presentation


Mitt liv, mitt ord!

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6 7 8
9
10
11 12 13
14
15
16 17 18 19
20
21
22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2014 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Länkar

Arkiv

Fråga mig

2 besvarade frågor

Besöksstatistik

Gästbok

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards