Loja har ordet!

Alla inlägg under januari 2010

Av Louise Bertilsson - 26 januari 2010 17:29

"Dina frågor - om pengar" är ett tv-program som vi ibland kollar på på tisdagar kl 20 i SVT2.
Det är ett privatekonomiskt magasin som i kväll handlar om ekonomiska skillnader i att gifta sig vs. att vara sambo. Mycket intressant! Får icke missas.
I tidigare program har det diskuterats pensionssparande, lån osv..
Faktiskt ett ganska lärorikt program.

Av Louise Bertilsson - 25 januari 2010 18:17

Måste slå ett slag för vetekudden. Hu gedamej vad den är bra!


Jag hade dunkande huvudvärk, framförallt bakom vänster öga, så jag värmde vetekudden i micron och la den över pannan, och somnade.

Väcktes drygt en timme senare, och då kändes huvudet bra.


Vetekudden funkar också superbra när man fryser, eller har ont nånstans (typ i magen eller rygger eller så). Många användningsområden för nånting så simpelt egentligen.


Tack den som uppfann vetekudden! =)

Av Louise Bertilsson - 25 januari 2010 14:45

Tänker faktiskt krypa ner i soffan under en filt en stund nu för att försöka bli av med skallebanket. Hade tänkt greja lite idag när jag kom hem, men det får vackert vänta lite. Det hinns med, ingen brådska.

Av Louise Bertilsson - 24 januari 2010 19:27

Finns det nåt mer irriterande än när man är ute och går och man är 2 cm från att trampa rakt i hundbajs?!


Att det ska vara såå svårt att plocka upp efter sin fyrbenta vän. Speciellt när hundlatrinen är 5 meter bort... Det ÄR inte så svårt och det tar inte så lång tid.


Det ingår liksom i jobbet när man har hund, kan man tycka.


Jag vet att det finns jättemånga duktiga hundägare som plockar upp efter sina vovvar och för er är det verkligen tummen upp! =)


Ryttare borde behöva plocka upp efter sin häst också när den lägger en stor hög på trottoaren. Inte trevligt!


Nu ska jag sluta med det här skitsnacket. Haha!

Av Louise Bertilsson - 24 januari 2010 15:28

Det ordet som sammanfattar våran helg på bästa sätt är "ingenting".


Vi har verkligen haft en slapp helg, utan krav överhuvudtaget.


Städningen avklarade vi i fredags. Så det enda vi har gjort igår och idag har varit att tvätta, vattna blommorna, promenerat, och slöat. Krypit upp i soffan och läst. Och verkligen tagit dagen som den kommer.


Har även börjat fundera lite på vårens och sommaren projekt. Spännande! =)


Och så har vi hjälpts åt att fylla i en tjock bibba (en enkätundersökning) som vi fick av Statistiska centralbyrån. Tidskrävande, men det gör inget när man ändå inte har nåt annat för sig...

Av Louise Bertilsson - 24 januari 2010 13:52

Tittade ut genom fönstret och fick sen en massa skidåkare med nummerlapp, samt publik som stod och kollade nere på motionsspåret.

Tog en promenad för att försöka förstå vad det var som pågick, men jag vet inte om vi blev så mycket klokare av det.


Ett skidlopp?

Av Louise Bertilsson - 23 januari 2010 17:04

Ursäkta språket, men varför i h-vete ska allt man vill ha finnas på Ikea i Karlstad?

Är ute efter en garderob på Ikea, men den jag vill ha finns bara i Karlstad. Som vanligt kanske ska tilläggas, allt finns i Karlstad verkar det som och det är enormt irriterande!! Blir såå sur när jag vet hur jag vill ha det men att det ska j-vlas...

Av Louise Bertilsson - 23 januari 2010 14:58

Gjorde i ordning semlor till mig och Anders och vi har alldeles nyss ätit den första semlan för i år. Tänk att det kan vara så gott med semlor, speciellt när man gjort fyllningen själv =)

Presentation


Mitt liv, mitt ord!

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Länkar

Arkiv

Fråga mig

2 besvarade frågor

Besöksstatistik

Gästbok

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards