Loja har ordet!

Alla inlägg under januari 2010

Av Louise Bertilsson - 6 januari 2010 12:45

Här är en bild på mina brön:

  

Fina va?

Av Louise Bertilsson - 6 januari 2010 11:00

Matbröd bakas. Matbröd med morötter och frön av olika slag. Degen är på jäsning för andra gången. Idag var degen kladdig, men jag hoppas att det blir saftigt och gott bröd.


Bild kommer på "bröna" när det är klart =)


Av Louise Bertilsson - 6 januari 2010 10:32

Kallt ute. - 25 grader. Brrr.


Fick ett sms av mamma och pappa, de har -30 grader. På andra delar i Ludvika är det -26. Och Anders mormor och morfar har -31,5.

Så vi är absolut inte värst. Men det gör inget. Absolut inte.


Tänk hur det är med vädret.

Först så klagar vi på att det bara regnar hela tiden, det är grått och blött.

Vi önskade snö och lite kyla. Nu när vi har fått det är inte det bra heller.


Vi klagar igen. Men det är faktiskt inte så konstigt för det verkar inte finnas nå gränser på hur mycket av nånting det kan bli. Aldrig nån måtta.


Det är ju lika på somrarna - antingen är det ösregn eller megavarmt. Aldrig nåt mellanting. Det är antingen på eller av. Antingen max eller min.


Av Louise Bertilsson - 5 januari 2010 17:46

Cyklade till och från jobbet idag.


-22 grader visade termometern.


Rekord. Förra säsongen cyklade jag när det var -18 som kallast, men nu är jag ett strå vassare. Hehe.


Frös inte över huvudtaget, snarare tvärtom.


Tokig eller idiot? Jag har blivit kallad både och, men det struntar jag i.

Jag tycker att det är skönt att cykla och då tänker jag fortsätta med det. Med reservation för mycket snö på vägarna, då är det inte alls roligt. Ett tjockt lager snö på vägen är mycket mycket värre än kyla!

Av Louise Bertilsson - 4 januari 2010 21:56

Ett erkännande så här på kvällskvisten: det var faktiskt mycket enklare att baka bullar än att göra muffins. Vet inte varför jag tyckte att det var svårare med muffins, men det var det på nåt vis. Hmm.


Sängen väntar!

Natti natti.

Av Louise Bertilsson - 4 januari 2010 14:39

Min husliga sida tog överhanden när jag kom hem från jobbet.

Bakade nämligen muffins som jag tryckte ner ljus blockchoklad i.

Vi kommer nu att provsmaka dem.

Av Louise Bertilsson - 4 januari 2010 13:04

Kändes som att jag cyklade på en tvättbräda när jag cyklade till jobbet i morse. Ljuset från cykellyset guppade i stort sett hela tiden, och likaså gjorde jag där jag satt på sadeln. INTE bekvämt vill jag lova!


Det var -10 grader, men det kändes faktiskt inte kallt över huvudtaget.

Det var snarare skönt än kallt. Men sminket lever sitt eget liv, får vara försiktig med att blinka, för det kladdar. Klarade mig hyfsat bra idag ändå tycker jag, men när gradantalet kryper ner ännu mer så blir det svårt att hålla sminket på rätt våningsplan. Hehe.

Det är i och för sig ingen fara på taket. Det värsta som kan hända är väl att jag får tvätta bort allt smink när jag kommer till jobbet, men får alla en chock. Jag ser nämligen helt sjuk och blek ut utan smink, så det vill jag helst slippa, men man kan ju inte hjälpa att det är vinter och kallt ute på morgoncykelturen. 


Den skönaste tiden att cykla till jobbet är när jag börjar 06.30 Kan inte precisera varför, men det känns skönast då. Imorn börjar jag 09.00 och då är det nästan den sämsta tiden att cykla, men det är fruktansvärt skönt med lite sovmorgon.

Av Louise Bertilsson - 3 januari 2010 21:56

Just ja, jobb imorn igen... känns helt okej även fast det alltid är helt underbart att vara ledig. Men om man inte jobbar är det svårare att uppskatta ledighet. Och man ska vara GLAD som har ett jobb att gå till om dagarna.


Måste ta fram kläder tills imorn, börjar nämligen 06.30 så det finns ingen dötid att stå framför garderoben imorn bitti. Då ska allt vara framlagt och klart. Man ska inte behöva tänka, det ska ske automatiskt.


Ska även kolla så att alla ytterkläderna är där de ska vara så att jag inte behöver leta efter typ vantar eller så imorn. Det har jag heller inte tid med, det ingår inte i planen.


Sen är det dags för gaddarna att få sig en omgång, och sen väntar sängen. Jag är inte så värst trött, men med lite envishet går det nog att somna relativt snabbt. Kan nämligen "tvinga" mig att bli trött. Praktiskt.


Natti natti och god fortsättning på det nya året!

Presentation


Mitt liv, mitt ord!

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Länkar

Arkiv

Fråga mig

2 besvarade frågor

Besöksstatistik

Gästbok

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards