Loja har ordet!

Alla inlägg under januari 2010

Av Louise Bertilsson - 22 januari 2010 18:40

Munsåret som bosatte sig på min underläpp verkar vara borta nu.

Blåsorna är helt borta, men läppen är inte riktigt sitt rätta jag än... det tar väl kanske några dagar extra tills det känns helt normalt, bara att vänta å se.

Skönt iallafall att kunna använda läpparna och munnen som det är tänkt =)

Av Louise Bertilsson - 22 januari 2010 15:59

Fredag idag. En sån där guldfredag till och med eftersom vi hade planering på jobbet mellan 8 och 13. Vi fick massor gjort, medans barnen var på de andra avdelningarna.


När jag kom hem gjorde jag rent toaletterna, plockade ur diskmaskinen och plockade lite med tvätten. Ska alldeles strax vattna blommorna och Anders har lovat att dammsuga idag.

Det är ju superduperskönt att ha städningen klar innan helgen, men det är inte alltid man orkar det efter att ha jobbat en hel vecka. Men när krafterna finns ska man absolut ta vara på dem!


Fredagen är dagen INNAN helgen. Den helg man sett fram emot i nästan en hel vecka, men ändå är det fredagen som känns bäst på nåt vis. Fredagen är veckans bästa dag. Fredagsmys, man har hela helgen framför sig.


Jag vaknade förresten i morse (men det kändes som natt) av att jag fick en smäll.

Det var Anders som undrade hur mycket klockan va... Mekaniskt lyfte jag huvudet och svarade 06.20 och direkt efter det vänder Anders på sig och somnar om.


Hmm... När han kom hem från jobbet frågade jag varför han gjorde så i morse, och jag fick svaret att han trodde att jag hade försovit mig (igen!), och han ville försäkra sig om att så inte var fallet. Omtänksamt.

Av Louise Bertilsson - 21 januari 2010 12:25

Inskolningsveckor är intensiva veckor. Är inne på andra veckan med inskolningar nu. Det går bra, men det är jobbigt för huvudet ändå... Imorn bli det ingen inskolning eftersom vi har planering på avdelningen. Och på måndag kör den tredje och sista intensiva veckan igång.

Av Louise Bertilsson - 20 januari 2010 19:54

Måste ju gratta Samuel som fyller år idag.

Hoppas att din dag har varit kanonbra på alla sätt och vis.


Än en gång, grattis!


PS. Anders hälsar också grattis förstås!

Av Louise Bertilsson - 20 januari 2010 17:26

Kände mig av nån anledning pigg, så jag slängde ihop en deg nu på eftermiddagen. Matbröd. Känner mig såå duktig!


Och så har vi haft besök av bror min med sambo. Mycket trevligt.


Nu står tjockis-pannkakan i ugnen, och till det blir det rårörda jordgubbar.

Av Louise Bertilsson - 20 januari 2010 14:15

Vad roligt det är när man får mycket beröm och mycket positiva kommentarer för sitt tycke och smak.


Det värmer verkligen och gör mig riktigt glad!!


Tack än en gång!

Av Louise Bertilsson - 19 januari 2010 21:32

Har tvättat 4 maskiner idag. 4 snabbtvättar ā 41 minuter eftersom det var kläder och dukar som skulle tvättas separat. Perfekt med ett snabbprogram på tvättmaskinen. Snabb, smidigt och enkelt. Kanon!

Av Louise Bertilsson - 19 januari 2010 17:07

Är det nån som har koll på om Jean M Auel (författaren till serien Grottbjörnens folk) kommer att skriva en sjätte bok, och isåfall när?


Hört rykten om att det kommer komma en till del - en avslutning på serien om Ayla.

Har inte läst den, men jag ska göra det nångång i mitt liv. Det skulle vara kul att veta om och isåfall när den sista delen kommer.

Presentation


Mitt liv, mitt ord!

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Länkar

Arkiv

Fråga mig

2 besvarade frågor

Besöksstatistik

Gästbok

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards