Loja har ordet!

Alla inlägg under januari 2010

Av Louise Bertilsson - 15 januari 2010 14:38

Vill tipsa om den här grejen från Ikea:


CHARM Äppelklyftare


Den heter CHARM och är en äppelflyktare. Jättesmart.


Så här blir det att se ut när man använder den:



Klyftigt va?! =)


Vi har en sån på jobbet, och det underlättar verkligen när man ska dela äpplena till barnen. Inget onödigt kladdande med kärnhus och så. Snabbt, smidigt och enkelt. Och billig är den också - bara 19 kr.

Av Louise Bertilsson - 14 januari 2010 20:00

Efter en hel dag på jobbet åkte jag och Anders till Ludvika. Gick först på stan och kollade lite på rean. Anders blev ett par nya jenas och en tröja rikare, och jag blev 450 kr fattigare. Billigt, med tanke på att det egentligen hade ksotat 100 % mer om det hade varit ordinarie priser som gällde.


Som slutkläm på dagens Ludvikafärd ärade vi gymmet med ett besök. Känns skönt att ha kommit igång med träningen igen även fast comebacken är färsk.

Av Louise Bertilsson - 13 januari 2010 12:20

På förmiddagen idag hade vi julgransplundring på jobbet.


Den obligatoriska dansen kring granen och de vanliga sångerna utgjorde årets repertoar. Dansade gjorde vi gemensamt med de andra avdelnigarna så det var många barn som var med. Det är kul att göra saker tillsammans hela stugan. Som avslutning var det några större barn som gick och kramade granen och sa hej då eftersom de inte kommer att träffas förrän nästa jul.


Efter dansen var det fika och fiskdamm på respektive avdelning.


Det såg ut som att barnen tyckte att julgransplundringen var roligt även fast det skedde i sin enkelhet. Det är oftast i det enkla som det blir bäst tycker jag. Barnen uppskattar det mesta man gör, man behöver inte alltid krångla till det som alla vuxna ofta har en tendens att göra.

Av Louise Bertilsson - 12 januari 2010 20:27

Idag har UFS, alltså bilen, varit hos doktorn och genomgått en transplantation.

Det har upptäckts missljud från kamremmen, så det var lika bra att byta den tyckte vi.


Sagt och gjort. Verkstan idag hela dagen, och UFS ser ut att må bra efter omständigheter. Passade även på att byta oljan när man ändå var inne hos doktorn.


Skulle inte kunna förlåta oss själva om vi beslutade oss för att INTE byta kamremmen nu och om den efter ett tag havererade. Det hade inneburit motorbyte, vilket i runda slängar skulle kosta 30 000 kr.


Så vi tyckte att det var lika bra att byta remmen nu medans vi hade chansen att göra det i tid. Oväntad utgift, men det är det värt eftersom vi slipper oroa oss för motorhaveri.


Jag tror nog faktiskt att UFS var glad idag ändå när han var hos doktorn. Han fick ju stå inne en hel dag, vilket inte har hänt på väldigt länge nu. Närmare bestämt början av december när dräneringsarbetet satte igång. Grävgubbarna ska ta bort jordhögen framför garaget, men de måste vänta tills det blir mildare ute så att grävmaskinen funkar som den ska.


Bara jordhögen är borta så ska UFS få tillbaka till garage igen! Snacka om att vi kommer ha världens gladaste bil den dagen han rullar in! =)

wow

Av Louise Bertilsson - 11 januari 2010 21:53

Wow.


Vi fick signal på 4:an idag, så klockan 20 satt jag (och Anders) bänkad framför Familjen annorlunda. Fascinerade.

Av Louise Bertilsson - 11 januari 2010 19:44

Idag var det andra gången vi fick erbjudande om att vi borde gå med i postkodslotteriet.


Det står massa om vad man kan vinna, en sjudundrandes massa miljoner + att man ger en massa bidrag till hjälporganisationer, vilket är bra.

Men hallå, vart står priset?


Jag har lusläst det där lilla häftet som kom med posten, men det går inte att hitta vad det kostar.. och då kan de ju glömma att vi tänker gå med. Man vill ju veta vad man har för utgifter ju, vill inte bli lurad av en massa vinstchanser.

Av Louise Bertilsson - 11 januari 2010 16:46

Har varit tvungen att lägga om mina morgonrutiner nu när det är kallt på mornarna. Det är liksom ingen idé att sminka sig innan jag cyklar iväg till jobbet eftersom det är klibbar och förflyttar sig. Och då är det bara krångligare att först tvätta bort sen och sen sminka sig igen, så istället har jag med mig sminket (jag är inte alls avancerad när det gäller den punkten - lite mascara och lite ögonskugga så är det klart) och så sminkar jag mig på ett par minuter på jobbet istället. Det första jag gör, innan jag börjar jobba. Det funkar bra och då är allt frid och fröjd.


Och sen på hemvägen får det vara hur kallt det vill för då ska jag ju bara hem och kan tvätta och greja bäst jag vill.


Nu tänker säkert ni varför jag måste vara sminkad överhuvudtaget på jobbet.

Och den enkla anledningen till det är att jag ser sjuk ut annars. Blek och hängig.

Ni som känner mig och har träffat mig utan smink vet att det är sant. Jag vet att det är många som inte sminkar sig på jobbet, men jag måste.. jag ser nästan ledsen ut annars. Ledsen och sjuk.

Av Louise Bertilsson - 10 januari 2010 21:09

Den ovanliga veckan som bestod av dessa dagar i denna följd: måndag, fredag, söndag, måndag, fredag, lördag och söndag är nu över.


Veckan gick fort, och enormt skönt var det att vara ledig på onsdagen. Perfekt att börja med en liten mjukstart när man varit ledig över jul och nyår.


Imorn börjar den första riktiga veckan och gissa om vi kommer vara trötta på fredag?! Känner mig själv och Anders för väl för att påstå nåt annat. Så nästa helg kommer vi verkligen vara förtjänta av.


Natti natti.

Presentation


Mitt liv, mitt ord!

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Länkar

Arkiv

Fråga mig

2 besvarade frågor

Besöksstatistik

Gästbok

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards