Loja har ordet!

Alla inlägg under juni 2010

Av Louise Bertilsson - 29 juni 2010 13:49

Idag är det syskonen Janssons dag... Hehe... och då menar jag förstår inte mig och brorsan utan min pappa och min faster som har namnsdag idag.


GRATTIS!

Av Louise Bertilsson - 28 juni 2010 19:40

Är SÅÅ himla glad att vi har valt att ha vårat sovrum nere i sutterängvåningen.

Det är nämligen 27 grader på övervåningen och nere är det 21 grader. Det är STOR skillnad vill jag lova!


Det är fruktansvärt skönt när man ska krypa ner i sängen. Att kunna göra det utan att svettas ihjäl...

9

Av Louise Bertilsson - 28 juni 2010 16:18

9 dagar kvar. Arbetsdagar alltså...

Av Louise Bertilsson - 27 juni 2010 22:00

Nedräkningen inför semestern har börjat.

Endast 10 dagar kvar.

Av Louise Bertilsson - 27 juni 2010 19:30

...är omöjligt...


Därför har vi slutat måla nu. Färgen tog ju slut.


Men vi har gjort ett rejält målar-ryck idag. Har målat 57 av 67 brädor.. så det är lite surt att färgen tog slut nu. Men men. Det är bara att gilla läget.


Nu ska tvättmaskinen få jobba lite och jag sk duscha.

Av Louise Bertilsson - 27 juni 2010 14:21

På lördagen innan vi åkte hem åkte vi upp på Gesundaberget för att kika på utsikten. Det är riktigt häftigt när man kan se det (t.ex ön Sollerön) som i en kartbok, fast live liksom. Knäppte även kort på det, men det blev inge bra eftersom det stod en stor tall mitt i vägen... Hehe...


På väg ner från berget passerade vi hemma hos tomten. Tomteland.

  


Väl på väg hem igen åkte vi förbi Leksands knäckebrödsfabrik och köpte bröd. Kanonbra! Och så in en sväng på Lager 70, Clas Ohlson och iittala outlet på Hjultorget i Insjön.


Vi fick även se att man har bra utsikt över Leksands sommarland från andra sidan sjön:

  

Till vänster ett pariserhjul och till höger en vattenruschbana (tror att det är "Fritt fall") och mellan dessa 2 är hela Leksands sommarland.


Det var trevligt att komma bort en stund. Men. Ännu skönare att komma hem.

Borta bra, men hemma bäst. Så är det utan tvekan!

Av Louise Bertilsson - 27 juni 2010 14:03

I fredags, på midsommarafton, åkte vi till Sollerön. Längs vägen var det många som plockade blommor och ju längre norrut vi kom, desto fler blomplockare såg vi.

Midsommar vid Siljan är nåt speciellt.


Passade på att stanna en stund på Kupolen i Borlänge när vi ändå hade vägarna förbi.


När vi åkte över andra bron till Sollerön så fick vi syn på en mycket ovanlig, men rolig, skylt:

  

Tänk vad mycket olika djur man kan varna för i trafiken. Just här var det uttrar det varnades för. Men vi fick tyvärr inte se nån utter.


Kom fram till Sollerön med förhoppning att få vara med på ett "riktigt" midsommarfirande, men vi kom tyvärr för sent... Vi såg iallafall midsommarstången:

  

Jättefin och ståtlig stod den där på en udde på Sollerö camping.


Jag och Anders tog en promenad i väntan på att min moster och hennes sambo skulle anlända till ön. De blev riktigt överraskade när vi var där helt plötsligt! =)

  

Utsikt över Siljan, man ser ju hur långt som helst.


På kvällen tog vi alla en promenad, vi gick längs bilvägen. Längs bron till Sollerön fanns det nämligen en stig på sidan och där gick vi. På mitten av bron finns det en liten ö som man passerar och där fanns det ett gammalt vägräcke. Jag började gå balansgång där:

  

  

Alla (inklusive jag själv) var riktigt imponerade av hur bra balans jag faktiskt hade! =)

Av Louise Bertilsson - 26 juni 2010 22:03

Nu har jag fått min undran bekräftad:


http://www.aftonbladet.se/brollopet/article7371891.ab

Presentation


Mitt liv, mitt ord!

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Länkar

Arkiv

Fråga mig

2 besvarade frågor

Besöksstatistik

Gästbok

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards