Loja har ordet!

Alla inlägg under juni 2010

Av Louise Bertilsson - 8 juni 2010 14:10

Välkommen till världen lilla emma

Av Louise Bertilsson - 8 juni 2010 14:00

En enda gång om året citerar jag Broder Tuck (tror att han heter så) i Robin Hood, och det är nu:


"Prisa Gud, här kommer skatteåterbäringen!!"


Loggade nämligen nyss in på mitt konto och fick se tillökningen. Tack för det! =)

Av Louise Bertilsson - 7 juni 2010 18:25

Har nyss ätit blodpudding, och jag måste säga att det är riktigt gott nån gång ibland.


Åhh, kom på att det var fruktansvärt längesen jag åt leverbiffar, måste nog köpa hem det nån dag och göra i ordning. Anders äter det inte, men jag älskar det!!!

Av Louise Bertilsson - 7 juni 2010 16:43

Det är verkligen inte nån sommarvärme ute idag inte... Kallt, grått och ruggigt är tre bra beskrivande ord för eländet. Det är sommar, INTE höst!!

Vill ju att det ska vara fint sommarväder nu. Men som det har varit idag med regnet hängandes i luften så har det likmat mer höstväder. Suck!


Vi håller tummarna för att det vänder till imorn! Vi hoppas att det här bara är en tillfällig svacka. För jag kan tycka att det är skönt med tillfälliga vädersvackor, men inte redan... mitt på sommaren kan det vara skönt med lite kyligare/regnigare väder, men som sagt: INTE REDAN!!

Av Louise Bertilsson - 6 juni 2010 21:55

Ja det är sant. Även det mjukaste kan tydligen också vara farligt ibland...


Halvlåg i soffan och tog tag med händerna bakom ryggen mot kuddarna för att sätta mig upp. Och så kände jag hur det rev till av bara den!


AJ!


Kollade på kudden för att se vad det var som hade gjort illa mig och fick se att kudden hade ett litet litet blixtlås som jag råkade träffa med handen. Ett ganska djupt hack blev det faktiskt. Så nu har jag ett sår på ca 2 cm på insidan handen precis nedanför tummen. Inget allvarligt alls, men det pulserar och svider.

Av Louise Bertilsson - 6 juni 2010 17:36

Eftersom vi inte kommer ha nån altan/uteplats i år så inredde vi balkongen idag.

Vi bar upp möbler och en dynbox. Så nu har vi nånstans att sitta om kvällarna (eller när helst vi vill) när vädret tillåter.


Hade precis ställt i ordning och torkat av möblerna så började det regna. Typiskt. Men nu står de på plats iallafall...

Av Louise Bertilsson - 6 juni 2010 11:39

Sitter å tittar i färgprovsbroschyrer. Försöker hitta en fin ljusgrå färg till sargen. Och en mörkare grå färg till grunden, men inte alls lika mörk som den vi har nu. 


Hmm.


Inte lätt.  


Vi funderade först på vitt på sargen, men vi kom snabbt fram till att det snabbt kommer att se väldigt smutsigt ut.


Så vi övergick till att kolla i gråskalan och jag tror att det blir bra med grått. Grått är riktigt snyggt, men man glömmer ofta bort att den färgen finns...

Av Louise Bertilsson - 6 juni 2010 10:55

Kesokakan är i ugnen. Blev så sugen på att göra den eftersom vi får såå god kesokaka på jobbet. Vill och hoppas att min ska bli lika lyckad.


Håller tummarna!

Presentation


Mitt liv, mitt ord!

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Länkar

Arkiv

Fråga mig

2 besvarade frågor

Besöksstatistik

Gästbok

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards