Loja har ordet!

Alla inlägg den 9 februari 2011

Av Louise Bertilsson - 9 februari 2011 20:33

Har fått inbjudan till att gå föräldragrupp idag. Spännande. Men nej, det kommer inte ske för det var fruktansvärt dum tid. Förmiddagar mitt i veckan, hur tänker de egentligen?! Finns ju inte en chans att vi kan gå då, båda jobbar ju... så tyvärr måste vi tacka nej.. =(

Av Louise Bertilsson - 9 februari 2011 15:42

Ett av barnen på jobbet skulle bygga pussel med Lilla sjöjungfrun på. På bilden fanns (förutom Ariel) även några andra figurer från filmen; bland annat Prins Eric, fisken Blunder, krabban Sebastian, måsen Måsart. Dessa kunde både vi och flickan namnge. Men sen kom problemet. Prins Erics hund. Vad heter hunden?!


Jag gick på rast, men kunde inte sluta fundera på hundens namn. Googlade, men fann inget. Ställde frågan på Facebook, men fick inget svar... Involverade många eftersom alla i personalrummet satt och funderade och funderade på namnet länge och väl. En personal gick också å frågade ett barn på en annan avdelning om hon visste (hon är tydligen Ariel-fantast), men hon visste inte heller... Hmm...


Sen när jag hade loggat ut från datorn och rasten var slut så kom jag helt plötsligt på att vi har en bok om Ariel och hennes vänner på avdelningen. Jag gick direkt dit och skulle kolla, och då fick jag svaret.


Hunden heter Max.


Tänk hur det är när man börjat grubbla på nånting, man vill veta, vill ha svaret.

Presentation


Mitt liv, mitt ord!

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15
16
17
18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Länkar

Arkiv

Fråga mig

2 besvarade frågor

Besöksstatistik

Gästbok

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards