Loja har ordet!

Alla inlägg den 21 februari 2011

Av Louise Bertilsson - 21 februari 2011 12:16

Måste bara visa texten på ena psalmen vi valde att ha i kyrkan. Gillar den jättemycket och den känns verkligen som att den sjungs till varann.

Jag tycker att den är helt underbart vacker!


Läs och njut!


Du vet väl om att du är värdefull


Du vet väl om att du är värdefull
Att du är viktig här och nu
Att du är älskad för din egen skull
För ingen annan är som du


Det finns alltför många som vill tala om
Att du bör vara si och så
Gud Fader själv, han accepterar dej ändå
Och det kan du lita på


Du vet väl om att du är värdefull
Att du är viktig här och nu
Att du är älskad för din egen skull
För ingen annan är som du


Du passar in i själva skapelsen
Det finns en uppgift just för dej
Men du är fri att göra vad du vill med den
Säga ja eller nej


Du vet väl om att du är värdefull
Att du är viktig här och nu
Att du är älskad för din egen skull
För ingen annan är som du

Av Louise Bertilsson - 21 februari 2011 08:53

Min dröm har gått i uppfyllelse!

Jag har länge sagt att jag vill gifta mig när jag är gravid, och så blev det! =)

I lördags gifte vi oss nämligen i Norrbärke kyrka här i Smedjebacken.

Jag är alltså inte fröken Jansson längre, utan FRU Bertilsson!

 

Lycklig!


Vi har pratat länge om giftemål, men vi började prata om det på allvar i mellandagarna 2010. Och i början av januari åkte vi till Kerstis brudklänningar i Morgårdshammar för att se om det fanns nån brudklänning att hyra som över huvudtaget passade mig och bebismagen. Det gjorde det! Så dagen efter bokade jag kyrka och församlingshemmet, och sen har planeringen bara rullat på - musik i kyrkan (psalmer + in-och utgångsmarch), träning med prästen, brudbukett, ring, tårta, smörgåstårta, kaffe + dricka, Anders kläder, skor, smink, frisyr, fotograf, inbjudningskort etc.


Och i lördags var det dagen med stort D. Det var nervöst, men samtidigt fruktansvärt förväntansfullt! Bröllop liksom, det händer ju bara en gång i livet. Och det känns ÄNNU mer speciellt nu när vi väntar bebis. Att bli en riktig familj med samma efternamn betyder jättemycket för oss.


Vi kom till kyrkan lite innan själva vigseln för att kunna ta lite bilder. Jag tror att det gjorde att vi inte kände oss lika nervösa som om vi hade kommit precis i tid och skulle göra entré direkt. Men när gästerna började droppa in i kyrkan blev man ju ändå nervös. Naturligt i och för sig med tanke på vilken speciell dag det var!


Delar med mig av lite bilder från bröllopsdagen (tror att de flesta kommer i rätt ordning, men det kan hända att det har skett nån rokad i ordningsföljden):

  

     

Frisyren är fixad och klar!


Tjeeena bruden!! (Som fotografen var fyndig och sa) 

 

Luktar på blommorna! Haha! =)


          

 

Nu är det på riktigt. Ingång mot prästen. Nervöst som bara den!


    

 

Bröllopskyssen! 


Utgång med vigselbeviset i handen! Vi är nu man och hustru. Familjen Bertilsson!


 

Det var kallt ute, men dagen till ära fick vi stå ut i kylan medans fotoblixtarna haglade.  

Vi skär upp den första tårtbiten tillsammans.

    

  

Bröllopstårtan och brudbuketten.


Hela bröllopet gick i rosa och vitt, vilket vi är väldigt nöjda med!! Är fruktansvärt nöjd med hela arrangemanget - från början till slut (förutom att jag inte mådde nå bra när vi var på församlingshemmet, men det är en annan historia - huvudsaken är ju att det gick bra i kyrkan, och det gjorde det ju verkligen!).


Vill avsluta inlägget med att rikta ett STORT tack till våra fotografer Samuel och Anna, samt till Ulrika som fixade min underbara frisyr!! TACK än en gång!! Det betyder jättemycket att ni ställde upp denna speciella dag!

Presentation


Mitt liv, mitt ord!

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15
16
17
18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Länkar

Arkiv

Fråga mig

2 besvarade frågor

Besöksstatistik

Gästbok

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards