Loja har ordet!

Alla inlägg under januari 2012

Av Louise Bertilsson - 25 januari 2012 16:00
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Louise Bertilsson - 24 januari 2012 19:06

Jahapp, då var vi tillbaka på ruta ett när det gäller korg. Lämnade tillbaka de trasiga till Jysk idag, så nu fortsätter jakten...eller rättare sagt; jakten börjar om från början igen.... Det kanske är nån som vet nåt ställe i Borlänge som har fina och stora korgar?

Av Louise Bertilsson - 24 januari 2012 09:15

Mitt lilla hjärta har varit vaken och pigg i natt mellan klockan 01 och 03. Jag var inte pigg, men jag fick vara vaken ändå. Vatten och ny blöja gav jag lilla fröken, sen försökte jag få henne att somna om medans jag läste. Det var faktiskt några nätter sedan det blev nattläsning, men i natt fick jag alltså "chansen". Men om JAG får välja så sover jag ju hellre, men det är ju oftast Ida som väljer min nattaktivitet. Det är ju iallafall tur att hon är glad när hon är vaken, så då blir ju även jag glad, det är ju liiiite svårt att stå emot att le tillbaka när man får världens sötaste leende.

Av Louise Bertilsson - 23 januari 2012 13:15
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Louise Bertilsson - 23 januari 2012 10:09

NEEEJ! Det pirrar på läppen igen, och när jag tittade var det små små blåsor. Jahapp, det är väl bara att köra en omgång till med munsårssalva antar jag... hur ofta kan man bli drabbad egentligen!? 3 gånger på lika många månader, det är ju sjukt mycket! Det värsta av allt är ju att jag inte får pussas med min goa bebis =(

Av Louise Bertilsson - 23 januari 2012 09:32

Natten till lördagen när jag var vaken med Ida slog det mig att vi kan ju ta reda på om det finns prisgaranti/pricematch på Phonehouse där vi hade tänkt köpa våra nya mobiler. Så på lördag morgon innan vi begav oss mot Borlänge/Falun så surfade vi in på deras hemsida för att kolla. Och där fann vi i klartext att pricematch gäller för ALLA telefoner (både abonnemang och kontantkort) om man kan uppvisa det billigare priset hon någon annan återförsäljare. Perfekt tyckte vi. Vi skrev ut det billigare priset från både Clas Ohlson och NetOnNet.


På butiken i Borlänge sa de att prisgarantin gällde för "det måste ju vara ett erbjudande hos de andra och det kan vi inte matcha". Jahapp tänkte vi, kan gå med på att de inte kunde matcha Clas Ohlsons erbjudande eftersom det var nedsatt pris, men NetOnNets pris var ordinarie pris, men Phonehouse hävdade ändå att det kan det inte vara. Det måste vara ett specialerbjudande för så lågt i pris kan det inte vara sa de. Du kan ju gissa om vi köpte mobilen där eller inte? Nej!


Vi åkte vidare till Falun eftersom vi ändå skulle dit på kalas och provade på Phonehousebutiken där. Där fick vi till svar att pricematch inte gäller på telefoner med kontantkort. Vi sa att det står på deras hemsida att det gäller ALLA telefoner, men nej, det var ett pris de inte kunde matcha. Så; köpte vi telefonerna där? Nej!


Vi ärade Clas Ohlson med ett besök, och de fick sålt 2 mobiler!


Det jag vill komma till är alltså att prisgaranti/pricematch verkar vara helt värdelöst, ska det vara så att butikerna får göra precis som de vill trots att det står på hemsidan vad som gäller? Anders ska ringa kundtjänst och klaga, de kan ju lika gärna ta bort det där garantitjafset, för det gäller ju ändå inte!

Av Louise Bertilsson - 21 januari 2012 21:00

Det finns silikonnappar och det finns latexnappar. Ida vill bara ha silikonnappar och idag när vi var på Ica Maxi i Borlänge tänkte vi passa på att bunkra lite eftersom de hade napp-rea. Istället för typ 43 kr så kostade de 29.90 Så vi tänkte köpa på oss ett litet lager. Men det blev inte riktigt som vi hade tänkt oss. Det fanns nämligen bara 2 förpackningar med silikonnappar av den sorten Ida vill ha, och resten var i latex. Men 2 förpackningar är ju bättre än ingen, och några kronor sparade vi. Man ska ju passa på att spara på det man kan spara pengar på, sånt som ändå ska köpas.


Ni kanske förstår att vi inte har varit hemma idag. Vi har varit på kalas i Falun och gratulerade gårdagens födelsedagsbarn Samuel! Och när vi ändå var i krokarna så passade vi på att fynda lite nappar på Maxi. Vi var även in på Kupolen på väg till Falun. Som sagt; bäst att passa på!  Och nu är en fotsack till barnvagnen beställd! =)


Vi hade förresten rimmat på Samuels paket (rimmet var dock i paketet så han inte skulle kunna gissa innan han öppnade det för det var ganska uppenbart vad det var i). Rimmet var: "Med denna kan du släcka bränder, hoppas att det ALDRIG händer!". Hihi! Det var svårt att komma på nåt bra att köpa till 30-åringen, men till slut kom vi på att i deras nya lägenhet saknas brandsläckare, och det BÖR man ha, så då var presenten given! En riktigt bra brandsläckare blev det alltså och jag tror att det blev uppskattat! =)


Dagen med Chapmans var supertrevlig och det bjöds på jättegod smörgåstårta och tårta, och inte att förglömma; mina favoriter (chokladbollar med jordnötter).


När Ida sov i sin vagn ute på balkongen i Falun så passade Anders på att åka ner till stan och köpa nya mobiler! Men det är en historia för sig, berättar den en annan dag.


Nemen, nu ropar kudden! Natti natti.

Av Louise Bertilsson - 20 januari 2012 13:00
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  

Presentation


Mitt liv, mitt ord!

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21
22
23 24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Länkar

Arkiv

Fråga mig

2 besvarade frågor

Besöksstatistik

Gästbok

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards