Loja har ordet!

Alla inlägg den 1 mars 2012

Av Louise Bertilsson - 1 mars 2012 21:30

På förmiddagen tog vi en promenad i solen för att gå å kika på "nya karusellen" som öppnade idag. Köpte dock inget, men det var kul att kika vad som fanns. Tycker det är lite charmigt att gå runt och kika, strosa omkring bland loppis-borden. Men som sagt; inga fynd idag. Men däremot en superb solskenspromenad med familjen.


Och så kan jag meddela att även det andra äppelträdet är beskuret, duktiga Anders! Igår när Anders var ute och beskar första äppelträdet kom en av hans jobbarkompisar förbi i bil, stannade, vevade ner rutan och frågade suckande: "nej, säg inte att det är dags för det där nu?!" Hihi, det brukar kunna bli så att när en börjar så kommer flera efter och gör lika, lite likt dominoeffekten =) Den stannande jobbarkompisen kände nog att hon borde åka hem å ta tag i sina träd...


Nu är vi inne i mars månad och vårkänslorna svallar! När vi var ute och gick hängde tvätten ute på tork hos en del hus, folk sitter ute längs väggarna och gottar sig, man kan klä sig i lite tunnare kläder, videkissarna har börjat blomma, solen skiner, snön smälter och man känner att man vill ut. Ut och bara vara ute. Så jag tog med mig en bok och satte mig längs husväggen på en stol. Men nej, jag frös. Det var inte skönt, det blåste alldeles för mycket. Så jag gick in. Får hoppas på bättre lycka en annan solig dag.


Nej, nu ska jag krypa ner i sängen och krama kudden!

Presentation


Mitt liv, mitt ord!

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14
15
16 17
18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Länkar

Arkiv

Fråga mig

2 besvarade frågor

Besöksstatistik

Gästbok

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards