Loja har ordet!

Alla inlägg den 28 mars 2012

Av Louise Bertilsson - 28 mars 2012 17:19

På förmiddagen laddade jag upp mentalt för en långpromenad när Ida skulle sova lunchsovningen. Men. När jag skulle lägga ut henne i vagnen när vi var mätta i våra magar så började det regna. Ganska mycket till och med. Det smattrade mysigt på altantaket, och Ida sov så skönt. Jag tänkte först skrota mina planer, men nej. Jag var för laddad, så jag gick in och bytte om och gjorde mig redo för en regnig promenix.


Väl ute ångrade jag mig inte. Det var jätteskönt ute, och jag pinnade på i raska steg. Det blev powerwalk, men även lite jogging på några sträckor. Det var skönt. Och att träna i regn är egentligen jätteskönt när man tänker efter. Det är inte det mest lockande vädret att gå ut i, men jag gör det ändå och det är jag glad för. 


Hade med min nya kompis i mobilen med mig, programmet/appen Endomondo som visar hur långt jag gick, hur lång tid jag gick, hur snabbt jag gick, medelhastighet, hur många kalorier jag förbrukade och även vart jag gick ritades ut på en karta. Tänk vad mycket finurligt det finns nu för tiden till dessa smartphones =)


När vi kom hem igen blev det lite armhävningar på altan, och även lite stretching.


Och som avslutning: en välbehövlig dusch. Ida tyckte det var roligt att kika på mamma som duschade. Hon satt på golvet och lekte, och då och då tittade hon upp och log det där alldeles underbara leendet som bara hon kan.

Presentation


Mitt liv, mitt ord!

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14
15
16 17
18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Länkar

Arkiv

Fråga mig

2 besvarade frågor

Besöksstatistik

Gästbok

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards