Loja har ordet!

Alla inlägg den 20 mars 2012

Av Louise Bertilsson - 20 mars 2012 12:29

Som vi har väntat. Och väntat. Men nu är väntan över. Nya öppnis har öppnat idag (alla kyrkans aktiviter och verksamheter har flyttat till ett och samma hus). Och vi var där, såklart. Det var en trevlig förmiddag. Ida tyckte också att det var kul, det fanns såå himla mycket att kika på. Min nyfikna lilla sötnos.


Nu sover Ida i vagnen igen. Man blir trött av en sån intensiv förmiddag.


Hmmm... en sak har jag funderat på... en oviktig sak egentligen, men det är lite konstigt när man tänker efter.

Öppna förskolan har det alltid hetat, även när jag var liten. Dit gick man med sina föräldrar och lekte när man var liten. Lika som idag alltså.

Dagis hette dit man lämnade sina barn när föräldrarna jobbade. Idag heter dagis istället förskolan, men det är väldigt få som säger det vad jag vet.

Min fundering var: varför är det så svårt att lära sig att det heter förskola när det heter öppna förskolan? Det borde ju egentligen vara det mest logiska att säga förskolan istället för dagis. För det heter öppna förskolan för alla oavsett ålder, för det har det alltid hetat...


Som sagt, inte en jätteviktig fundering, men nu har jag ändå fatt det sagt...


Nu blir det strax promenad, mitt huvud börjar bli lite tungt så lite frisk luft skadar nog inte.

Presentation


Mitt liv, mitt ord!

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14
15
16 17
18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Länkar

Arkiv

Fråga mig

2 besvarade frågor

Besöksstatistik

Gästbok

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards