Loja har ordet!

Alla inlägg den 2 mars 2012

Av Louise Bertilsson - 2 mars 2012 21:01

Idag var vi ute och gick när vi var på besök i skogen hos Anders mormor och morfar. Det var ömsom lera och ömsom is där vi gick på grusvägen. Anders var väldigt fyndig och citerade en byggare i Falun som lekte med orden och sa: "vill du gå i leran och sörja, eller gå på isen och ha det glatt?"


Haha!


Var bara tvungen att dela med mig av denna lustighet - att leka med orden är kul tycker jag! =)

Av Louise Bertilsson - 2 mars 2012 07:15

Klockan är bara 7.15 Jag har varit väldigt morgoneffektiv. Ida är matad, klädd, tänderna är borstade och hon sitter nu å leker med en bil. Jag är också matad (?!), klädd, sminkad, tänderna är borstade och jag har även hunnit med att byta handdukar, lägga i en tvättmaskin, gjort rent ena toaletten och vattnat blommorna.


Nu ska jag strax plocka reda på den rena tvätten och vika in den i garderoberna. Trodde aldrig att jag skulle säga det, men det är faktiskt skönt att få saker och ting gjorda tidigt på morgonen. Och ljuset gör ju sitt till! Men jag går helst inte upp så tidigt som idag varje dag. Men kl 6 är helt ok. Men men, det är ju inte jag som bestämmer, utan världens sötaste väckarklocka; Ida.

Av Louise Bertilsson - 2 mars 2012 06:00

Jag jublade inte när jag kollade ner i spjälis å fick se Ida ligga helt klarvaken på mage och med huvudet nyfiket högt upp. Det värsta med den här historien var att klockan bara var 05.22 Hmm... försökte få henne att somna om, men nej. Det var inte lönt, så jag la över henne i min säng för lite morgonmys, sen gick vi upp, medans pappan fick sova en stund till. Så nu sitter hon och leker på golvet och jag äter frukost och surfar lite och passar på att uppdatera bloggen innan tuppen ens har vaknat... =)


Strax ska jag göra i ordning välling till min morgonpigga tjej. Och efter att vi har gjort oss i ordning för dagen ska jag byta handdukar, vattna blommor och göra rent toaletterna. Ska bli kul att se hur mycket jag hinner innan Anders vaknar, hihi =)

Presentation


Mitt liv, mitt ord!

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14
15
16 17
18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Länkar

Arkiv

Fråga mig

2 besvarade frågor

Besöksstatistik

Gästbok

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards