Loja har ordet!

Alla inlägg den 4 april 2013

Av Louise Bertilsson - 4 april 2013 19:42

För exakt 2 veckor sen var jag till Vårdcentralen för att ta bort en del av en leverfläck som missades i höstas när jag var där och tog bort ett litet gäng. Det var tydligen väldigt viktigt att få bort resterna av den kvarglömda lilla fläcken, så det var bara att lyda ordet. När jag bokade tid för att ta bort stygnen så fick jag flashbacks. Tillbakablickar och fina minnen av mitt allra första sommarjobb på distriktssköterskemottagningen i Ludvika. Jag hade hand om patientbokningen på dator och lite annat smått och gott. Det jag blev att tänka på var "sut ut", nämligen förkortningen som sköterskan skrev på min tidsbokning och som jag skrev nästintill dagligen under mitt sommarjobb. Det betyder nämligen sutur ut, allstå stygnen ut. Och det var precis det jag skulle göra idag när jag var där efter jobbet. Allt gick bra, och det är skönt att inte behöva tänka på att akta såret i varje rörelse. 


Japp, jobbet. Mitt påsklov är slut. Tyvärr. Men men, det är en skön tid att jobba när vi går mot våren. Måste bara se till att packa med mig lite mer varierade ytterkläder så jag är förberedd för alla väderomslag som sker under en och samma dag. Idag åt vi mellis ute, och vi hade kiosk i ett av fönstren där barnen fick "beställa" vad de ville ha för pålägg på sin hemgjorda mjuka macka. Mys! 

Presentation


Mitt liv, mitt ord!

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Länkar

Arkiv

Fråga mig

2 besvarade frågor

Besöksstatistik

Gästbok

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards