Loja har ordet!

Alla inlägg under maj 2014

Av Louise Bertilsson - 27 maj 2014 15:15

Allt som är annorlunda och inte som det brukar är roligt när man är liten. 


Ida fick måla på ett mjölpapper och det var jättekul. Ett stort papper blev det eftersom det varit runt fler mjölpaket. 


 



Av Louise Bertilsson - 26 maj 2014 19:11

Måns låg på golvet och Ida la sig efter och sa "vi leker tåg". 


 



Men nu är det slut-tuffat för det här fina tåget för idag, för nu är det pujje och nattning som gäller. Ny dag imorn! Loket har dock dispans att vara vaken ett tag till eftersom han är så liten och sover på dagarna också. Men för Ida är det natti natti. 



Av Louise Bertilsson - 26 maj 2014 10:45
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Louise Bertilsson - 25 maj 2014 22:15

Avslutar dagen med att bjuda på en selfie, vilket inte hör till vanligheterna... men idag kände jag för det bara för att det är mammornas dag idag. Tänkte att det passar bra med en mamma-bild då =)


  


Vettetusan om bilden blev så bra egentligen, oavsett så bjuder jag på den. 


Hoppas att eran mors dag har varit bra, det har min varit tillsammans med familjen <3


Av Louise Bertilsson - 25 maj 2014 10:30

Jag hade rätt;


 



 



Jag känner henne utan och innan så det behövdes inte mer än en gissning för att förstå att jag skulle hitta Ida här. Hon hjälper pappa att tvätta bilen, precis som jag trodde =)

Av Louise Bertilsson - 25 maj 2014 09:56

Massa kramar till min mamma på mors dag idag!


 


Min mamma är bäst!



Dagen till ära hade Ida målat 2 teckningar till mig. 


 


På den vänstra bilden är det Ida och jag. Och på den högra bilden är hela familjen ritad med mamma i miten. Kan det betyda att det är mamma som är spindeln i nätet? Mamman som drar i trådarna? Ja så måste det ju vara.

Så fint!! Lilla Måns ser lite sprallig ut =) 


Det finns inget bättre än mina barn, så självklart är det mysigt att bli uppvaktad för det jobb man gör som mamma. Det är ett heltidsjobb som nästintill saknar lön, men ändå är det det bästa jobbet man kan få. Ett jobbigt och påfrestande jobb många gånger, men samtidigt sååå underbart! Ida och Måns - mamma älskar er!!

Av Louise Bertilsson - 25 maj 2014 09:30

Nu har vi utnyttjat våran demokratiska rättighet att rösta. 


En liten ynka röst kan vara avgörande. 


Det känns fel att inte säga sitt när man har chansen. 

Vi har iallafall tagit chansen. Vet man inte är det bättre att lägga en blank röst än att inte rösta alls. Soffpotatis är inget bra val tycker jag. Uppmanar alla att rösta =)

 

Nu är Måns trött så han ska få lägga sig i vagnen och sova. Anders tänkte tvätta bilen, så jag antar att jag vet vart Ida kommer hålla hus....

Av Louise Bertilsson - 24 maj 2014 09:06

Ida har målat ett hus med fönster och döppöppning (som hon själv sa). Och bredvid huset har hon ritat träd. 


  

Presentation


Mitt liv, mitt ord!

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16 17
18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Länkar

Arkiv

Fråga mig

2 besvarade frågor

Besöksstatistik

Gästbok

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards