Loja har ordet!

Alla inlägg under maj 2014

Av Louise Bertilsson - 15 maj 2014 10:01

Hela gänget tog en kvällspromenad igår. Måns somnade i vagnen, och Ida cyklade. 


 


Vi passade på att fånga det fina vädret när det har regnat i flera dagar. 


Av Louise Bertilsson - 14 maj 2014 10:46

Igår gjorde Ida ormar av lera. Hon gjorde dem prickiga. 


 


Så fina färger borde riktiga ormar ha så att man såg dem lättare. Nu är de så lömska med sina kamouflerande naturliga färger. Hade varit bättre med röda, blå och gula ormar med olika färger på prickarna. 



Av Louise Bertilsson - 13 maj 2014 10:15

Sax. Presentpapper. Tejp. 


Paketinslagning på g medans Måns sover. 

Av Louise Bertilsson - 12 maj 2014 15:34

Måns blev akut hungrig precis när jag skulle fixa i ordning hans mellis. Jag tog upp honom från golvet för att trösta. Jag gav honom en puss samtidigt som han fick kramar. Och då säger Ida:

"Tycker du om den där bebisen mamma?"
"Ja, , såklart att jag gör. Jag tycker om honom precis lika mycket som jag tycker om dig".

Då vänder sig Ida till Måns och säger:
"Vi har lika mamma du och jag Måns".

Sötfian min har talat igen! :-) <3

Av Louise Bertilsson - 12 maj 2014 13:51

Kompetenshöjning på skolor och förskolor idag, vilket innebär att dagis är stängt och Ida är ledig tillsammans med oss. 


Så idag är vi inne och skrotar och gör ingenting. Eller jo, vi tar hand om Måns som har sjuk. Han är jätteförkyld. Snorig, hängig och inte sig själv. I natt sov han på min kudde i min säng för att komma högt med huvudet och för att få närhet. Men det hjälpte inte. Han kom inte till ro och kunde slappna av förrän jag körde in min arm under kudden så att han kom ännu högre med huvudändan och så att han kunde komma ännu närmare mig. Först då kunde han sova. 


Det är extra jobbigt när bebis är sjuk, för det går liksom inte att prata och förklara för honom hur han mår och hur det känns, eller vad som måste göras. Typ när man måste suga rent hans näsa - jag förstår att det inte alls är populärt, för det är säkert obehagligt, men det måste göras. Men att behöva "plåga" honom gör ont i hjärtat, speciellt när det inte går att förklara för honom att det måste göras för hans bästa. Det är inte lätt att vara liten och inte må bra. 


Det här ägnar vi oss åt idag: Ingenting. 


 


Ida skrotar runt i onepiece och Måns spanar när hon leker. Det var perfekt inne-skrotar-väder på förmiddagen när det regnade. Det gör inget att det är kasst väder när man ändå är inne och tar hand om lilla sjuklingen. 


Sen började Måns gnugga sig i ögonen samtidigt som de blev rödare och rödare, och han blev gnälligare och ledsen. Han berättade för sin mamma att han var trött och helst av allt ville få en ny blöja, tuttis och sen krypa ner i vagnen. Så fick det bli såklart. När jag gav honom tuttis somnade han på 30 sekunder. Min lilla tröttis! <3


Måste gå å kolla vad Ida gör, det blev oroväckande tyst.... 

Av Louise Bertilsson - 12 maj 2014 09:00

Grattis på födelsedagen svärmor!

Av Louise Bertilsson - 11 maj 2014 18:06

Nyser mycket och ofta. Snorig. Trött. Lite lätt feber upptäckte vi när vi kom hem från kalasande. 


Måns är den drabbade. 


Men han är en glad kille iallafall, fast mer närhetssökande och lite mer gnällig än vanligt. Trött. Den förkylda lilla killen avslutar nysningarna med ett leende, och det värmer i det snoriga eländet. 


Hoppas att det vänder snabbt och att vi andra klarar oss. 

Av Louise Bertilsson - 9 maj 2014 18:30

Idag hurrar vi för tvillingarna Fabian och Felix som fyller 2 år!!


Tänk att det redan gått 2 år, jag kommer ju ihåg när ni var pyttesmå bebisar. Då var jag hos er och gosade förstås =)


Massa grattiskramar från oss 4!


Hoppas att eran dag förgyllts med massa gofika och presenter! Och så hoppas jag att vi kan ses snart så vi kan leka!

Presentation


Mitt liv, mitt ord!

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16 17
18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Länkar

Arkiv

Fråga mig

2 besvarade frågor

Besöksstatistik

Gästbok

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards