Loja har ordet!

Alla inlägg under juni 2014

Av Louise Bertilsson - 8 juni 2014 19:00

Bort med det gamla gula och upp med det nya gråa!

Jag är riktigt nöjd med färgvalet :-) Det är vi.


Det blir sååå fint! Ännu bättre kommer det bli när det är helt klart. Nu får man bara en hint om resultatet mrn det bådar gott. Riktigt gott!










Hela baksidan är färdigmålad. 2 strykningar och det är tipptopp =)

Av Louise Bertilsson - 8 juni 2014 08:04

Jahapp, å där kom febern på lilla killen. Som om inte det var nog med att alla (ja även jag nu) är förkylda. Nej men visst så toppar vi med lite feber.

Bläääää!!

Av Louise Bertilsson - 8 juni 2014 02:20

Säger som Alfons Åbergs pappa, nästan iallafall; "stick du stygga förkylning, för du finns inte".

Hade sååå önskat att den inte fanns. Men den finns. Gånger 3.

Jag har haft finbesök av liten kille i sängen i stort sett sen jag la mig. Förkyld näsa = orolig sömn å då soverhan bäst bbredvid mamma. Han vaknade och var jätteledsen. Jag tittade på kl och den hade precis passerat halv 2. Neeeej, var den inte mer?! var min första tanke. Jag önskade sååå att natten skulle vara slut snart för jag har jättesvårt att sova.

Vi gick upp för att hjälpa Måns med näsan. Först blöjbyte och sen droppa i näsdroppar och sen suga rent. Sen försöka somna om. Måns lyckades men inte vi andra. Än.

Nu ska jag försöka sova lite. Klockan är fortfarande ung...

Av Louise Bertilsson - 7 juni 2014 22:05

När man skriver på en säljesannons och inte får nåt svar..det är irriterande. Väldigt irriterande!

Ännu mer irriterande är när det händer gång på gång. Vill man inte sälja det man lagt ut eller vad?!

Av Louise Bertilsson - 7 juni 2014 19:28

Jag har glömt att prisa Gud för skatteåterbäringen ;)


Tänker alltid på Robin Hood när jag får tillbaka på skatten. Även i år. 


Så nu kan jag säga "Prisa Gud, här kommer skatteåterbäringen". 


Tack för det Skatteverket. 

Av Louise Bertilsson - 7 juni 2014 19:02
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Louise Bertilsson - 6 juni 2014 20:26

Landar i soffan efter en heldag med grej och fix hemma. 


Bytt handdukar. Tvättat. Plockat med ren tvätt. Städat. Vattnat blommorna. Lagat mat och sånt där annat nödvändigt fix man måste göra. 


Anders har målat klart ena sidan av huset. Så nu är det klart på den sidan!! Det blev sååå himla bra! =)

Medans han var ute och målade konstaterade Ida: "jag målar med vattenfärg och pappa målar ute". Ja. Så sant som det var sagt. 


Jag har även trimmat. Noga. Överallt och lite mer därtill. Snyggt blev det. 


Nu slår vi oss ner i soffan en stund. Ida sover, och Måns också snart misstänker jag, för han ser väldigt trött ut. Jag och Anders ska se klart filmen vi började titta på igår: Skumtimmen. Och så ska vi nalla lite på chokladkakan =)


Sen ska det bli skönt att krypa ner i sängen. Hoppas att jag sover bättre än natten till idag. Jag har svårt att sova av nån konstig anledning. Vaknar tidigt. Alldeles för tidigt. Och somnar sent. Hoppas på en bättre natt. Jag kan ju inte skylla på att jag håller på att få tänder iallafall och att det är därför jag sover oroligtt. HAHA!! =)

Av Louise Bertilsson - 6 juni 2014 08:15

Idag är det 6:e juni. Nationaldagen. Och det är alla glada för förstås eftersom den är röd i almanackan. Ingen tackar väl nej till en extra ledig dag?!


Vi är glada av en annan orsak också, det är nämligen min mammas födelsedag idag. Världens bästa mammas dag. 


Utan dig vore jag inget. Du finns alltid där när jag behöver och det uppskattas verkligen. Att ha nån att ringa oavsett tid på dygnet är guld värt. Att alltid ha nån att fråga om råd (även om alla råd inte är de bästa, men du finns alltid där och vill mitt och min familjs bästa). Ja, du är helt enkelt den bästa mamman och mormorn man kan tänka sig. Utan tvekan!


Dagen är DIN, gör den så som du vill ha det! 


Anders, Ida och Måns hälsar också grattis förstås. Vi skickar massa grattiskramar till dig via cyberspace. För att du fyller år, men också för att du är den du är. Den bästa. 

 

Kärlek! 

Presentation


Mitt liv, mitt ord!

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6 7 8
9
10
11 12 13
14
15
16 17 18 19
20
21
22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2014 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Länkar

Arkiv

Fråga mig

2 besvarade frågor

Besöksstatistik

Gästbok

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards