Loja har ordet!

Alla inlägg under augusti 2014

Av Louise Bertilsson - 22 augusti 2014 11:45

I morse när pappa gick till jobbet följde vi med en bit (fredagar innebär en liten sovmorgon för honom så det passade bra att ta följe). När vi hade vinkat av och pussat pappan hej då så svängde vi av och fortsatte våran promenad på motionsspåret. Målet var att gå till lekparken på gatan snett neranför och leka där medans Måns sov. 


Allt gick dock inte riktigt som planerat. Måns somnade som han skulle, och det är egentligen inte så konstigt för han är troligtvis inne i en fas och sover sämre/oroligt på nätterna. Vi kom också till lekparken precis som vi skulle, men sen blev det inte som vi tänkte oss. Ut från en buske kom nämligen en katt. Ida tyckte först att det var roligt. Så länge den höll sig på avstånd. Men den kom närmre och närmre, och till slut följde den efter oss. Både Ida och jag tyckte att det var obehagligt. Hon var rädd, jag såg det på henne, när kattskrället följde efter oss hela tiden. 


Jag frågade Ida om hon ville leka nu när vi ändå var där. Men det ville hon inte. Hon ville gå hem. Så vi gick hem. 


På vägen hem pratade vi om katten som följt efter oss, och Ida berättade att hon blev rädd för den, att hon tyckte att det var läskigt. Och jag förstår henne. Jag hade exakt samma känsla. Jag gillar ju inte katter (som bekant) och jag blev faktiskt svettig när jag upptäckte att den inte skulle låta oss vara. Jag blev uppriktigt sagt väldigt glad och lättad när Ida sa att hon ville gå hem! 

Av Louise Bertilsson - 21 augusti 2014 22:46

Jahapp. Då var det dags igen. Dags igen för att försöka somna till ljudet av en snarkande familjemedlem.... Pappan förstås!

Gaaaah!!!

Av Louise Bertilsson - 21 augusti 2014 12:13

Inge mer som vågar sig på en gissning på mitt klur härom kvällen?

Tänkte snart lägga ut facit. Men jag ville de om det fanns fler gissningar först.

Av Louise Bertilsson - 21 augusti 2014 09:35

Utelek i höstvädret medan lillebror sover. Han sover förstås ute i vagnen så vi får luft allihopa. Jag sa det igår men jag säger det idag igen, det är som allra skönast att vara ute på morgonen/förmiddagen. Så vi gick ut.

Å Ida älskar att vara ute så en gång om dagen försöker vi iallafall vara ute och leka. Perfekt när Måns ska sova också för då kan jag och Ida leka. Idag gör vi tårta i sandlådan.

Jag fyller tydligen år så Ida bakar tårtan till mig <3

Av Louise Bertilsson - 20 augusti 2014 09:34

Morgonpromenaden är skönast!

Vi har lämnat Ida på dagis å nu bestiger vi berget för att komma hem.

Av Louise Bertilsson - 19 augusti 2014 22:16

Kan du se vilka 2 ord som är på bilden?

Jag tror att det går att förstora bilden om man trycker på den.

Kommentera gärna med era lösningar ?

Av Louise Bertilsson - 19 augusti 2014 18:21

Idag gratulerar vi Måns på namnsdagen!

Världens bästa lilla Måns! Vi älskar dig så otroligt mycket, lilla gubben <3


Snyggaste rumpan!

Det är inte alltid så lätt att hålla balansen så han provade den här stilen med framgång.

Av Louise Bertilsson - 19 augusti 2014 16:45

Ida har skrivit sitt namn. Jätteduktig!







Och så har hon målat ett självporträtt och satt upp det på kylskåpet. Så fint!


Presentation


Mitt liv, mitt ord!

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16
17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Länkar

Arkiv

Fråga mig

2 besvarade frågor

Besöksstatistik

Gästbok

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards