Loja har ordet!

Alla inlägg under oktober 2009

Av Louise Bertilsson - 29 oktober 2009 14:48

Det droppade tapetlim från rollern och rak ner i mitt hår.. Men jag märkte det inte förrän efteråt när limmet redan hade torkat och jag fick lov att ta en borste för att reda ut det. Ingen större skada skedd med andra ord.


Sånt som händer när man är i tapetserartagen.

Av Louise Bertilsson - 29 oktober 2009 09:19

Blev inget skrivande i bloggen igår trots att jag slutade jobbet kl 13.


Rapporterar om gårdagen nu istället:

Tog bilen till jobbet igår pga att jag hostade som en tok under natten, så det kändes inte så bra att cykla.


När jag kom hem började vi tapetsera i vardagsrummet ganska direkt.

Det gick kanonbra och jag är SÅÅ stolt över Anders som är så duktig!

Vi upptäckte dock att våran skarvrulle inte alls var nå bra, så vi åkte en blixtvisit till Ludvika mitt i tapetseringen för att hämta mina föräldrars skarvrulle som är mycket bättre.

Vi passade även på att handla, och på vägen hem stannade vi vid Sibylla och köpte mat. Vi hade nämligen rotat fram en rabattkupong som hette "bjud en vän", köp 2 betala för 1 med andra ord. Så vi åt båda 2 för 79 kr. Billigt.


Är fortfarande väldigt hostig och tjock i halsen, så det passar ju perfekt att jag har semester idag å är hemma.


Nu ska vi alldeles strax fortsätta slänga upp tapet på väggen =)

Av Louise Bertilsson - 27 oktober 2009 19:37

Hamnade nyss på en jättefin rosa blogg av en slump som jag var tvungen att kommentera. Och i vanlig ordning får man ju lov att skriva av den 4-bokstavliga koden för att det ska funka.


Det är kul när koden bildar ord.


Ordet/koden jag skulle skriva av, var inte mindre än:


h u n d


Passande eftersom hundar är det bästa djuret som finns =)

Av Louise Bertilsson - 27 oktober 2009 19:19

Dagens promenad i det blåsiga vädret var kall men skön.

Trots att det känns motigt att gå ut när det är mörkt och kallt så är det ändå skönt när man kommer hem och in i värmen igen. Man blir varmt på ett skönt sätt när man nyss varit kall, svårt att förklara, men känslan av att tina upp är skön på nåt vis.

Avslappnande.

Av Louise Bertilsson - 26 oktober 2009 22:00

Sveriges fulaste hem med Simon och Tomas är ju suveränt. Inte för att jag blir nöjd med resultatet alla gånger, men de är ju så sköna som personer. För att inte tala om snickaren Jonny... =)


Idag införde de ett nytt ord i min vokabulär, nämligen: designanalfabet.


Ibland är det SÅÅ slående, men vad är det egentligen som säger vad som är inne och ute när det gäller design?

Är det inte så att den egna smaken måste få avgöra? Sen får det ju vara nån måtta på det hela, man behöver inte blanda stilarna, färgerna eller vad det nu kan vara hejvilt..


Dit jag försöker komma är att jag tycker att man måste få hitta sin egen designstil (om det nu är en medveten stil och inte en massa hopplock av allt möjligt, för då skulle jag inte kalla det stil) utan att det ska kallas designanalfabetism. Eller?

Av Louise Bertilsson - 26 oktober 2009 16:45

Nu är det nedräkning.

2 dagar kvar tills jag har 1 dags semester!

Eller ja, semester och semester.. ska inte jobba iallafall, ska vara hemma och tapetsera vardagsrummet! =) (och ja, det är ju en typ av jobb det också, men jag slipper passa nå tider å skynda till jobbet på morgonen. Så på det viset är det ju semester. Och det ska bli sååå himla kul att tapetsera, första gången alldeles själva. Spännande.



Av Louise Bertilsson - 25 oktober 2009 22:21

Härmed utnämner jag popcorn som det farligaste snackset.


Varför?


Jo det ska jag tala om...


Det fastnar i och mellan tänderna, och inte nog med det så gör det att det börjar blöda i tandköttet.


Så, akta er för de farliga, vita, fluffiga, salta sakerna!

Av Louise Bertilsson - 25 oktober 2009 18:25

Klockan, denna vän (och ibland även fiende) har gjort att våran dag idag blev extra lång. Närmare bestämt 1 timme.

För du har väl inte missat att det var i natt man skulle ställa om klockan till vintertid?


Minnesregel: på sommaren (sommartid) ställer vi fram utemöblerna och på vintern (vintertid) tar vi bort utemöblerna.


Om du inte redan har ställt om klockan är det på tiden (!) att du gör det, annars går du miste om en timme! =)

Presentation


Mitt liv, mitt ord!

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8
9
10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27
28
29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Länkar

Arkiv

Fråga mig

2 besvarade frågor

Besöksstatistik

Gästbok

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards