Loja har ordet!

Alla inlägg under oktober 2009

Av Louise Bertilsson - 11 oktober 2009 13:35

Anders gick ut i garaget en sväng. Han fundrade på att byta till vinterdäck.

Vi har kommit till den tiden på året där man velar. Vinterdäck eller inte. Hmm.


Men varför vela egentligen.


Det känns ju mycket säkrare med vinterdäck när man åker ute på vägen och det varit blött på dagen och så blir det minusgrader på kvällen, natten och morgonen. Och ännu mer nu när man har fått höra att snön är på gång...


Vi åker inte såå mycket bil, men de gånger vi åker ska man ju åka säkert!


Vattna blommorna står härnäst på dagens göromål.

Av Louise Bertilsson - 11 oktober 2009 12:12

På förmiddagen idag har jag och Anders varit ute i trädgården och grejade lite.

Vi har tagit bort torkvindan samt lagt/ställt ihop alla utemöbler under en pressänning.


Så nu är det klart inför vintern.


Vi har även förberett dräneringen genom att ta bort all trätrall som låg på backen vid uteplatsen. Det enda som återstår är att ta bort alla knäckstensmurar, vilket kommer att bli ett tungt arbete. Men det får bli ett liiite senare projekt.


Det började regna som bara den när vi var ute, men då var det inte mycket kvar så efter att ha fixat det gick vi in i värmen.


Satte nyss på mig mina nya underbart mjuka och goa fårskinnstofflor och sitter här och myser.

Av Louise Bertilsson - 10 oktober 2009 19:31

Upptäckte att jag inte bloggade nåt igår.. Konstigt. Men men. Ingen skada skedd..


Idag har det varit fullt upp här hela tiden.


Började dagen med att baka en kladdkaka, sen städade vi.


Vi förberedde nämligen för fullt hus!


Farmor, farfar, mormor, mamma, pappa, moster och hennes sambo var här idag å gratulerade mig på födelsedagen.

Väldigt trevligt. Fick mycket bra grejer i paketen! =)


Jag är väldigt imponerad av katterna som pappa har GJORT för min skull (efter idén av mamma)!!

De passar verkligen jättebra i vårt kök. Mjauu =)


Efter att alla åkt hem tog vi en promenad. Kallt, men ändå skönt på nåt vis. Skönt att komma ut i friska luften en stund.

Av Louise Bertilsson - 8 oktober 2009 19:03

Läste nyss en annan blogg på nätet där det diskuterades om det heter "Det säkra före det osäkra" eller om det heter "Det säkra för det osäkra"...


När jag läste det blev jag förvirrad.


Vad är rätt och vad är fel?

Hjälp till att reda ut detta frågetecken, tack.

Av Louise Bertilsson - 8 oktober 2009 18:33

Börjar återgå till mitt normala jag (förutom halsen, men den kommer nog hänga med ett par dagar till - det brukar vara så, men den är mycket bättre nu).


Åt nyss en vanlig portion med fisk, ris och beasås och det var faktiskt gott!


Så nu du, nu börjar jag bli mig själv igen.

Orken börjar också återvända.

Men det blir UFS som får följa med till jobbet imorn. Ja du såg rätt.

Imorn blir det bannemig att återgå till jobbet och det ser jag verkligen fram emot!


Extra roligt blir det när jag har fått en indikation på att bilderna som fotografen tog i september har kommit!

Av Louise Bertilsson - 8 oktober 2009 12:22

Hur är det möjligt att det skiljer mer än dubbelt i pris på offerterna vi fått trots att det handlar om exakt samma jobb?


Blir helt förvirrad. Fattar inte.


Ska bli spännande att se hur resten av offerterna ser ut när vi får dem. 


Jag är såå glad att vi valde att ta in lite olika företag för offert. Tänk vilket skräckscenario om vi bara hade tagit in de där dyra och sen trott att det var det det kostade, och anlitat dem.

Rån!


Men tänk de som inte vet/orkar/eller bryr sig om att ta in fler, de kan ju bli riktigt lurade..


Man ska vara försiktig i företagsdjungeln.

Det gäller att ha med karta och kompass för att hitta de bästa och billigaste. Hehe.

Av Louise Bertilsson - 8 oktober 2009 09:55

Tog in posten för en stund sen och fick se att bilderna som jag beställde i tisdags kväll har kommit.

GLAD överraskning!


Nu talar vi SNABB leverenas!

1,5 dygn från det att jag skickade in dem tills de fanns i våran brevlåda.


Fujidirekt.se rekommenderas varmt till er som är sugna på att framkalla bilder.

Av Louise Bertilsson - 8 oktober 2009 08:19

Den ryska filen Kefir var verkligen ingen höjdare.


Jag var tvungen att kamouflera smaken med mycket kanel och socker för att kunna lura i mig den.


Kefir - rekommenderas inte!

Presentation


Mitt liv, mitt ord!

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8
9
10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27
28
29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Länkar

Arkiv

Fråga mig

2 besvarade frågor

Besöksstatistik

Gästbok

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards