Loja har ordet!

Alla inlägg under oktober 2009

Av Louise Bertilsson - 6 oktober 2009 09:53

Vaknade när Anders gick till jobbet. När han sagt hej då somnade jag om och vaknade igen kl 9.

Skönt att få sova längre när man inte har nån tid att passa. När man är sjuk ska man ju vila, så då ska man passa på att ligga i sängen länge.


Idag blir det att dajsa runt här hemma och göra ingenting.

Det blir säkert att jag kollar på nån film.

Och så tänkte jag försöka beställa bilder via datorn. Framkalla bilder alltså. Får se om jag vet hur man gör..


För dig som undrar så är febern mycket lägre idag, men halsen gör ondare. Det är antingen eller, verkar det som...

Av Louise Bertilsson - 5 oktober 2009 19:27

Sjuk.


Vaknade 01.40 i natt av att halsen gjorde ont som bara den. Varenda gång jag svalde gjorde det ont.

Efter det sov jag inge vidare, vaknade stup i kvarten.. drygt, men på nåt vis tog natten slut, till slut.


När klockan ringde bestämde jag mig för att gå till jobbet iallafall (envis som en röd gris), ville iallafall testa.

Men när klockan var strax före halv 1 gav jag upp.

Anders kom och hämtade mig å så åkte jag hem å la mig å sov/kollade på film.


Tog tabletter vid halv 4 för att orka med föräldramötet som började halv 6. Så nu är även det avklarat, känns verkligen jättebra! Ännu en gång envis som en röd gris. Och jag hoppas att föräldrarna tyckte att det var bra.


Tänk att med tabletter så blir livet mycket enklare... iallafall när det handlar om att dämpa febern och ta bort spagettikänslan i kroppen. =)


Blir hemma åtminstone imorn och kurerar mig, sen får vi se hur det känns...

Av Louise Bertilsson - 4 oktober 2009 17:27

Hela uteplatsen är riven.

BORTA!

Finns inte bland oss mer. Eller jo, men bara i delar..


Det mesta ligger lastat på släpet och väntar på att få komma till Humbo.


BRA jobbat!!


Nu ska vi strax göra i ordning tacos.

Mumma!!

Av Louise Bertilsson - 4 oktober 2009 11:39

Operation rivning av uteplatsen är påbörjad.

Anders morfar är här nu med sågen i högsta hugg.

Det durrar i huset och skallrar i fönstren. Lite nervöst, men det går nog bra.

Det känns mycket bättre när de är 2 som hjälps åt.


Snygg annons på kavajen på tradera, det har ni gjort bra farmor och Petra! =)   Tack för hjälpen!!

Av Louise Bertilsson - 4 oktober 2009 10:18

Huset är dammsuget och toaletterna är rengjorda.


Tvätten är i tvättmaskinen.


Anders är ute och ska eventuellt börja riva uteplatsen. Han utarbetar iallafall en plan för rivning.


Och jag försöker bygga ihop en lämplig garderob på Ikea´s hemsida, vilket inte är det lättaste.

Vi har sett en jättefin garderob på Jysk som vi vill ha, men den fanns tyvärr inte i Ludvika. Typiskt när man har hittat precis det man söker. Får nog slå en signal till butiken i Borlänge och höra om den finns där, för isåfall är det inget att tveka på.


Nu ska jag gå ut och se hur det går för Anders och hans rivningsplaner.

Av Louise Bertilsson - 3 oktober 2009 21:36

Ska vattna blommorna nu så det är avklarat för den här gången. Det är lätt hänt att man glömmer bort dessa stackars krakarna om man inte vattnar dem regelbundet. Och med regelbundet menar jag en gång/helg, varken mer eller mindre.. Sen är det självklart vissa blommor som bara behöver vattnas varannan vecka och det får jag hålla reda på ändå. Och det funkar. Jag har vant blommorna med att få vatten en gång i veckan, och det är hittills ingen som har klagat, inte som jag har hört (märkt) iallafall! =)

Av Louise Bertilsson - 3 oktober 2009 19:43

Idag har vi varit i Hagfors i Värmland hela dagen.


Grattade farfar som fyller år nu i oktober och min kusin Hanna som fyllde år i somras.


Men först bidde det en tur till mormor. Hälsade på vovven, eller ja... vovve och vovve, det är en pudel =) 

Trots rasen var han faktiskt ganska kul, hoppade och busade mest hela tiden. Så det märks att han är liten med sina 16 månader. Blev faktiskt positivt överraskad (för dig som undrar så var det faktiskt första gången jag träffade den lille bushunden).


När vi hade busat klart bar det av hem till farmor och farfar där även min faster, hennes sambo och min kusin var.


Klädprovning, god mat och tårta, paketöppning och massa babbel har vi ägnat dagen åt. Nice.

Av Louise Bertilsson - 2 oktober 2009 18:36

Nu ska jag gå ner och sätta mig på den mjuka och alldeles underbara heltäckningsmattan och paketera paket.


Anders håller på å paketerar UPP ett paket med en gersåg i som han har köpt. Så nu har jag en stolt sambo... =)


Presentation


Mitt liv, mitt ord!

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8
9
10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27
28
29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Länkar

Arkiv

Fråga mig

2 besvarade frågor

Besöksstatistik

Gästbok

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards