Loja har ordet!

Alla inlägg under november 2009

Av Louise Bertilsson - 28 november 2009 13:04

Delar med mig av lite bilder från dräneringsarbetet:


Det är sannerligen inte lätt att använda uppfarten bland dessa högar..  På höger sida av huset ser du hur det är uppgrävt.




 Sönderkörd gräsmatta, eller rättare sagt: mossmatta



   

Minigrävaren och en jordhög

Av Louise Bertilsson - 28 november 2009 12:54

Planen var att gå på bio ikväll, men vi får tyvärr lov att ställa in eftersom Anders är sjuk. Bion får vi ta en annan gång.

Av Louise Bertilsson - 27 november 2009 19:16

Jobbade sent idag, slutade 18.30 så därför fick UFS följa med.

Segt med bara ett barn kvar, men det gick hyfsat snabbt ändå faktiskt..

Det är bara det att hela dagen blir tokig eftersom man inte hinner göra nåt när man kommer hem. Det är ju tv ganska direkt ju, men jag bestämde mig för att slå mig ner vid datorn en liten stund först.


När jag kom hem och skulle parkera bilen på uppfarten fick jag se att det var ett stort lass grus där. 8 ton närmare bestämt fick jag veta när jag kom in.


Imorn kommer bilder på vallgraven, tänkte knäppa lite kort när det är ljust imorn.


Nu ska jag ringa mamma och babbla lite innan jag flyttar rumpan till soffan. Hehe.

Av Louise Bertilsson - 27 november 2009 19:14

Ska ta hand om en sjukling i helgen så att han piggnar på sig snart.

Apoteket imorn och inhandla en massa bra-att-ha-saker när man är förkyld och har feber.


Krya på dig älsklingen!

Av Louise Bertilsson - 26 november 2009 19:16

Nu är det vallgrav på högra sidan av vårt hus, en lagom stor jordhög mitt framför garageporten (tur att vi har tagit ut bilen, hehe), 2 syrénbuskar som är uppgrävda och flyttade till mitten av gräset, jordhög även på baksidan och lite sönderkörd gräsmatta på baksidan.


Minigrävaren har varit i farten.....

Med andra ord: dräneringen pågår för fulla muggar!

Av Louise Bertilsson - 25 november 2009 17:14

Nu har vi en minigrävare på våran gård inför dräneringsarbetet.


Misstänker att de kommer att börja gräva imorn.


Spännande.

Av Louise Bertilsson - 25 november 2009 12:30

@work. Rastar i personalrummet alldeles ensam, undrar om det kommer nån mer människa hit snart och tjålar lite.. hade varit trevligt.


Tittar ut och ser hur det regnar regnar och regnar. Usch och fy! Börjar tröttna rejält på det här blöta, gråa och trista vädret.


Vill ha vit snö som lyser upp i novembermörkret! Men min vilja står väl i skogen och växer förstår jag, har börjat fatta att man inte kan påverka vädret. Tyvärr.

Det är väl bara att acceptera..


Nu kom det sällskap, så nu ska jag babbla lite innan det är dags att återgå till avdelningen.

Av Louise Bertilsson - 24 november 2009 21:29

Känner på mig att den här veckan kommer gå otroligt fort, ännu fortare än alla andra veckor. Detta pga att det var kompetenshöjningsdag igår, det blev ett avbrott i vardagens lunk på jobbet, och det gör en hel del för att man ska bli lurad att tro att det går fortare än vanligt. Så snart är det helg. Igen. Å lön på fredag.


Och...


Om exakt en månad är det julafton.

Det är då man inser hur snabbt året har gått.. redan jul liksom..


Ska alldeles strax föna håret, borsta gaddarna och sen krypa ner under täcket, läsa och sen sova.


Natti natti.

Presentation


Mitt liv, mitt ord!

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Länkar

Arkiv

Fråga mig

2 besvarade frågor

Besöksstatistik

Gästbok

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards