Loja har ordet!

Alla inlägg under november 2009

Av Louise Bertilsson - 6 november 2009 16:23

Hade tänkt göra både det ena och det andra efter jobbet idag (kom nyss hem), men jag vettetusan om jag orkar. Eller jo, jag kanske ska ta ett ryck och göra nåt nyttigt så är det ju redan gjort om man säger så... Det svåra är att börja, sen brukar det flyta på ganska bra... men vi får se..

Av Louise Bertilsson - 5 november 2009 17:20

Nu har vi veckohandlat på Lidl och Willys. Skönt att ha det gjort.

Vi köpte bland annat krabbfishpinnar, så nu ska vi testa en ny maträtt (krabblåda). Jag kommer ihåg att mamma alltid brukade göra den när jag var liten, och när jag och Anders satt och funderade på det här med mat så kom jag på det. Så det ska vi testa har vi bestämt oss för! Det är alltid bra med nya matförslag, för det är såå lätt hänt att man fastnar i gamla vanor. Det jag försöker säga är att du gärna får tipsa mig om lättlagade maträtter.


Apropå mat, har du testat spagettikakan än Ingrid? Och isåfall, vad tyckte ni?

Av Louise Bertilsson - 5 november 2009 13:58

Långlunch idag på jobbet med soppa och pannkaka. Supergott!

Barnen var jätteduktiga som satt stilla och åt mat och småpratade och hade allmänt trevligt.

Såå skönt att man kan ta det lugnt och sitta vid bordet i lugn och ro utan att känna nån stress över huvudtaget.


Eftersom en personal är sjuk på min avdelning var vi inte full styrka, men det gick bra ändå.

På förmiddagen tog vi en promenad ner till återvinningsbunkrarna, eller vad de kallas, och slängde skräp. Vi hade turen att få se när en stor lastbil kom med en kran och tömde behållaren för pappersåtervinning. Och kan du gissa om barnen blev intresserade?!

Av Louise Bertilsson - 4 november 2009 16:37

Hmm.

Är lite förvirrad.


I en av våra almanackor står det att det är fars dag nu på söndag, alltså den 8:e november. Men i en annan almanacka står det att det är fars dag söndagen efter, alltså den 15:e november.


Vilken almanacka har rätt?


Snälla, hjälp mig att reda ut detta frågetecken, tack.

Av Louise Bertilsson - 4 november 2009 16:30

Första dagen med snö. Vita små fjun som snöade ner från himlen och blåste rakt i ansiktet på oss tappra som var ute i snålblåsten. För blåste, det gjorde det verkligen idag. Det blir att kännas fruktansvärt kallt när Herr Vind kommer och hälsar på i vårt avlånga land. Det sägs att det ska bli mer snö imorn, vi får väl se...

Av Louise Bertilsson - 3 november 2009 19:45

Det är jätteskoj med vanlig hederlig snigelpost - posten som tar den långsamma vägen eftersom den åker gul postbil istället för att färdas genom cyberspace.


Det händer inte så ofta, men när det väl dimper ner ett brev i lådan (som inte är en räkning eller annat brev från nåt företag eller liknande) så är det jätteskoj!


Fick en sån glad överraskning idag när jag kom hem. Tack mamma mu! =)

Av Louise Bertilsson - 3 november 2009 19:42

Skallebanket är borta nu!!


En lång, varm och härlig dusch gjorde susen.

Av Louise Bertilsson - 3 november 2009 18:50

Sluta aldrig att bli förvånad gott folk. Du kommer alltid stöta på saker och personer som kommer att göra dig förvånad, om och om igen...

Presentation


Mitt liv, mitt ord!

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Länkar

Arkiv

Fråga mig

2 besvarade frågor

Besöksstatistik

Gästbok

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards