Loja har ordet!

Alla inlägg under november 2009

Av Louise Bertilsson - 20 november 2009 17:16

Jahapp, vad händer här då?

Jadu, inte mycket.


Somnade i gästsängen, och när jag vaknade så frös jag så det blev att värma vetekudden. Så här sitter jag vid datorn med en vetekudde i knät.


Men jag har iallafall vattnat blommorna idag.


Och på jobbet har vi hunnit med en hel del också, för vi har nämligen haft planering mellan 8 och 13.


Nu har vi precis satt igång ugnen. Blir pommes och hamburgare till mat. Ingen av oss kände särskilt mycket för att laga mat så då fick det bli nåt enkelt och supergott. Jag äääälskar pommes! =)

Av Louise Bertilsson - 19 november 2009 18:58

På eftermiddagen, efter mellis, så möblerade jag och Ulrika om i stora lekhallen medans barnen som var kvar lekte kring våra fötter. De såg lite fundersamma ut och undrade säkert vad vi pysslade med. Vi bubbade och bar nämligen på både soffor, bord och lite annat smått och gott.


Och om jag får säga det själv så blev jag riktigt nöjd. Hoppas att övriga i personalen också gillar det!


Snart dags att hälsa på Herr Dusch.


Och imorn är det tydligen fredag igen. Härligt! =)

Av Louise Bertilsson - 18 november 2009 16:02

Börjar tröttna rejält på det här mildvädret.

Det ska inte vara 8-10 plusgrader i mitten av november!


Hit med lite frost och några kallgrader istället. Och snö i december.


Undrar vart man ska skicka in den här väder-beställningen nånstans då?!


Av Louise Bertilsson - 18 november 2009 14:10

Slutade tidigt idag.

Åkte UFS, pga att jag har lite ont i halsen och är lite matt i kroppen. Igen.


Kom iallafall hem snabbt.

Så jag var effektiv och tog reda på tvätten, plockade ur diskmaskinen och tog saxen och gick lös på de vissna blombladen..


Kvart i 5 ska jag åka tillbaka till jobbet igen för klockan 17 är det personalmöte.


Nu ska jag gå å fika hemmagjorda cocostoppar å läsa dagens tidning.


Morsning korsning på er allihop! =)

Av Louise Bertilsson - 17 november 2009 19:20

Ytterligare en klurig maträtt att få till bra, är korvstroganoff.

Du kanske har nåt smarrigt recept du vill dela med dig av?

Av Louise Bertilsson - 17 november 2009 12:25

Trodde inte att jag skulle gilla maten vi skulle få idag på jobbet, men det gjorde jag. Glatt överraskad av fläsk och löksås. Såsen var inte riktigt i min smak, men i kombination med det välstekta fläsket så var det faktiskt gott. Och potatis till.


Jag kan inte påminna mig om att jag har ätit fläsk förut, eller har jag det mamma?


En sak är iallafall säker och det är att jag hoppas att vi får det fler gånger på jobbet för det kommer inte att vara ett populärt matförslag hemma...

Av Louise Bertilsson - 16 november 2009 19:51

Började dagen med en sovmorgon, vilket var skönt med tanke på att jag hade lite svårt att somna igår kväll. Sista gången jag kollade på klockan var den 23:15 och det är verkligen inte likt mig.


Promenad efter maten.


Nyduschad.


Ska alldeles strax förflytta mig till soffan för att kolla på Sveriges fulaste hem med Simon och Tomas och sen Grannfejden -kul att se vad de hittar på för nånting att bråka om idag då...


Cocostopparna som jag bakade igår kväll blev förresten väldigt goda.

Av Louise Bertilsson - 15 november 2009 19:27

Tro det eller ej, men jag håller på å bakar just nu.


En dubbel sats cocostoppar blir det.

Upptäckte nämligen att båda påsarna med cocos går ut nu i veckan så det var lika bra att baka redan nu.


Det luktar väldigt gott här och Anders sa att de var goda (ja, han har redan hunnit smaka)!  =)


Ska ta ut sista plåten ur ugnen alldeles strax.

Presentation


Mitt liv, mitt ord!

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Länkar

Arkiv

Fråga mig

2 besvarade frågor

Besöksstatistik

Gästbok

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards