Loja har ordet!

Alla inlägg under februari 2010

Av Louise Bertilsson - 25 februari 2010 12:18

Cykelkorgen pallade inte trycket av att cykellampan guppade upp och ner och fram och tillbaka i alla tvättbrädegupp på vägen till och från jobbet. Nätet i cykelkorgen har lossnat där lampan sitter, eller rättare sagt: satt.


Får se om Anders har nån bra lösning på problemet.

Av Louise Bertilsson - 24 februari 2010 19:50

Ville bara visa ett livstecken idag också. Har inte så mycket att skriva än att jag har jobbat sent idag, och sen har vi bara hunnit med att ta en promenad.

Det var onsdagen det.. typ


Duschen nästa!

Av Louise Bertilsson - 23 februari 2010 16:54

Har haft en mycket trevlig eftermiddag! Tack för att du finns!

Vi verkar ha precis lika dåligt minne + en massa andra gemensamma intressen och smak =)


Har nyss tagit tabletter, har ont i huvudet. Bank, bank, bank.


Blir nog pommes ikväll. Är sugen på det!

I och för sig så är jag väl alltid sugen på pommes eftersom det hör till en av mina favoriter! Du kan ju fråga mamma =) Alltid när jag var liten och hon frågade vad jag ville ha för mat så svarade jag: pommes frites och korv!

Och än idag är det en favorit!

Av Louise Bertilsson - 22 februari 2010 17:34

Ser ut som en nåldyna på ryggen. Har nämligen legat på spikmattan.

Jag kunde aldrig tro att man kan somna på något som gör en så röd och öm på ryggen, men det kan man tydligen. Jag gjorde nämligen det nyss.


Potatis, fiskpinnar och spenat om en liten stund.

Av Louise Bertilsson - 22 februari 2010 16:15

Vi fick lyxmellis idag på jobbet - nybakade scones och mjölk.

Barnen (och jag) älskade det! =)


Sammanfattar dagens mellis med ett ord: Succé!!

Av Louise Bertilsson - 22 februari 2010 12:19

Kylan verkar ha gjort comeback.


När jag kom till jobbet i morse var det -26 grader ute. Kallt värre. Hemma var det visserligen "bara" -22, men jag är glad att jag tog UFS istället för cykeln. Ibland när det är hutter hutter burr burr burr ute så är det faktiskt tillåtet att åka bil va?!


Snö kan det gärna vara, men sån här riktig K Y L A behöver det inte vara. Icke.

Mellan 5 och 10 minusgrader är perfekt. Men vem ska man framföra sina önskemål om vädret till egentligen?

Av Louise Bertilsson - 21 februari 2010 17:21

Anders är utanför fönstret till datarummet och skottar balkongen. Det har kommit rejält med snö, och man vill ju inte riskera nåt... För dig som inte vet så är våran balkong LÅNG (ungefär 12,5 m) så det är ganska jobbigt att skotta av den.

Av Louise Bertilsson - 21 februari 2010 15:40

Förrådet är helt tomt nu, inte en enda pryl är där inne... Ekorum nr 2. 

Och jag gick lös på listerna och golvmattan. Så nu är det ingenting alls kvar. Har ställt in luftavfuktaren där så att den mesta lukten och fukten försvinner. Vi har två veckor på oss innan mattläggarna kommer. Fram tills dess ser det ut lite som hej-kom-och-hjälp i hallen eftersom det står garderober där. Och i rummet bredvid sovrummet står alla lagerhyllor. Inte alls vackert, men praktiskt att kunna göra sig av med det under tiden.


Antar att vi strax ska ut och gå. Dagens promenad you know.

Vi var till och med ute och gick igår i blås-och-snöovädret, men det var lite bitigt åt kinderna. Idag är det nog lite bättre eftersom det inte blåser på samma sätt.

Presentation


Mitt liv, mitt ord!

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Länkar

Arkiv

Fråga mig

2 besvarade frågor

Besöksstatistik

Gästbok

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards