Loja har ordet!

Alla inlägg under februari 2010

Av Louise Bertilsson - 12 februari 2010 19:53

Det är SÅÅ irriterande att det ska bli kallare på just fredagar. Det är nämligen så att 4:an på tv:n slutar funka då av nån konstig anledning.

Det innebär att vi missar Let´s dance ännu en fredag!


Nu skulle jag kunna skriva en lång harang av svordomar, men jag nöjer mig med: ÅHH!!

Av Louise Bertilsson - 12 februari 2010 08:46

Jag tror visst att jag var en aningens förvirrad när jag vaknade i morse.


Jag måste ha stängt av min väckning på fel knapp (istället för snooze hade jag tryckt av hela alarmet) och så vaknade jag 10 minuter för sent av Anders klocka istället.


Min kommentar var då: "Är jag inte uppe än?"


Förvirrad AB.


Anders undrade väl från vilken planet jag kom ifrån... Hehe..

Av Louise Bertilsson - 11 februari 2010 17:44

Vi hade premiär för mellis ute idag på jobbet.

Varm choklad och mjuk macka i solskenet blev en succé!

Av Louise Bertilsson - 10 februari 2010 18:50

Bullarna är räknade, paketerade och frysta.


Dagens bullskörd blev allt som allt 73 stycken härliga kanelbullar.


Återstår bara att provsmaka dem, men det får bli en annan dag.


Nu ska vi ut på promenad.

Av Louise Bertilsson - 10 februari 2010 16:02

Nu luktar det nybakade bullar här hemma. Underbart!


Höll på att ställa in bullarna i ugnen utan att garnera dem med ägg och pärlsocker först, men jag hann komma på mig själv som tur var.


Hoppas att det smakar lika gott som det luktar.

Av Louise Bertilsson - 10 februari 2010 15:26

Igår krossades träningsplanerna på grund av huvudvärk så jag la mig och sov på soffan hemma hos mamma och pappa medans Anders tränade. Inte vad jag hade tänkt mig, men man måste lyssna på skallen när den bankar så.


Idag är jag pigg, så jag tänkte göra nån nytta när jag ändå slutade tidigt från jobbet. Så bullbak bidde det. Degen jäser nu, ska in i ugnen om en liten stund. Hoppas att de blir lika goda som saffransbullarna jag bakade i december blev. Anders får vara försökskanin när han kommer hem från jobbet. Han vet inte att jag bakar så jag hoppas att han blir glatt överraskad.

Av Louise Bertilsson - 8 februari 2010 18:49

Tänk vad mycket en kram kan betyda. En sån enkel gest som gör att man känner sig gladare, tröstad, sedd och betydelsefull.


Så: kram på er!

Av Louise Bertilsson - 7 februari 2010 17:29

Att skotta hustaket verkar vara smittsamt. Det hävdar iallafall en gubbe som stod på taket med snöskyffeln när vi gick förbi. Han gick nämligen förbi och pratade lite i fredags när Anders skottade vårt tak. Han hävdar nu att snöskottning av tak är smittsamt. Han kanske har rätt?

Presentation


Mitt liv, mitt ord!

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Länkar

Arkiv

Fråga mig

2 besvarade frågor

Besöksstatistik

Gästbok

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards