Loja har ordet!

Alla inlägg under januari 2011

Av Louise Bertilsson - 10 januari 2011 20:00

Kom nyss hem från en promenad med Anders. I blåsten. Fy 17 vad det blåste! Höll nästan på att blåsa bort... jag sa till Anders att det känns konstigt i huvudet när det blåser så mycket, nästan som att det blåser rakt igenom typ... han höll med och sa sedan med glimten i ögat att det borde blåsa rakt igenom mitt huvud när det bara finns en hjärncell där inne...


Får väl hoppas att den stackars enda lilla hjärncellen höll i sig ordentligt i nånting där inne i skallen så han inte blåste omkull! =)

Av Louise Bertilsson - 10 januari 2011 18:35

Somnade som en klubbad säl när jag kom hem från jobbet. Dagen har inte varit speciellt jobbig, men ändå kom tröttheten som ett brev på posten... Var lite tung i huvudet också, men det sov jag bort! Det är väl ovant så här i början att vara tillbaka på jobbet efter julledigheten. I och för sig så jobbade jag förra veckan också, men då var det inte samma sak. Färre barn och mer personal. Men nu är vi tillbaka till verkligheten igen. Skönt.

Av Louise Bertilsson - 9 januari 2011 19:56

Jag skrev ju tidigare idag om att Anders började lägga golv i barnrummet. Det gick bra, men han kom på att det var lättare om jag hjälpte till, så det gjorde jag. Vi la en hel del (bara lite kvar nu, men det får bli en annan dag). Klick!


Här är jag i full gång med att slå bort en liten glipa:

  

Det gröna som syns under plasten är den matta som låg där innan - en mycket ful nålfiltsmatta som har sett dagens ljus för sista gången. Över det en byggplast för att förhindra fukt i golvet, och till sist en lumppapp som är lite ljuddämpande. Men allra överst ligger förstås golvet.


Det enda "hindret" när jag skulle hjälpa till var att magen var ivägen... det är jobbigt att sitta på golvet länge, huka sig och förflytta sig så vi fick lov att ta lite pauser i arbetet. Men det funkade det också bara man inte har för bråttom. Duktiga var vi iallafall! Min snickare och jag! =)

Av Louise Bertilsson - 9 januari 2011 12:56

Anders tänkte gå ut och skotta altantaket efter maten. Det är ju plusgrader ute så det blir väldigt tungt. Men han hann aldrig ut innan allt hade glidit av av sig självt. Perfekt! Så nu är det skottat och fint på det taket också utan att behöva lyfta ett finger! Kul när det kan vara så ibland också! =)


Maten förresten blev väldigt lyckad. Gott. Anders kom upp och "övervakade" och guidade mig igenom mitt experiment ifall jag skulle behöva akut hjälp, men det gick bra. Det är skönt att ha stödet där ifall att...

Av Louise Bertilsson - 9 januari 2011 11:36

Både jag och Anders håller på med ett varsitt experiment. Anders provlägger första plankan eller vad man ska säga på klickgolvet i barnrummet. Det börjar med att krångla med elementrör förstås... och jag ska alldeles strax experimentera med att laga mat. Tänkte göra tonfisksås, men jag hoppas att det blir bättre än förra gången då det blev tonfisksoppa. Man kan ju inte lära sig om man inte försöker, så därför tänkte jag ge mig på ett försök till.

Av Louise Bertilsson - 8 januari 2011 20:22

Har varit till Hagfors idag. På vägen dit var vi på älgsafari i Värmlandsskogarna. Det stod nämligen en älg i diket precis intill vägen när vi begav oss till släktingarna i Hagfors. När vi bromsade och stod stilla på vägen (det var ingen annan bil i närheten) såg vi 2 älgar till. Häftigt att se dem på så nära håll! Sen tog de stora älgkliv genom snön och lunkade iväg inåt skogen. De tyckte nog kanske inte om att ha publik?


Det blev en heldag i Värmland. Hälsade på farmor och farfar, min moster med sambo och så mormor. En mycket trevlig dag. Somnade i bilen hem (men ni som känner mig vet ju att det inte är nå ovanligt).


Kom nyss hem från en promenad. Det är alltid skönt att lufta näsan lite när man varit inne i en hel dag + setat i en bil så länge.


Vi kommer att fortsätta kvällen i soffan under en filt, med levande ljus framför "Fångarna på fortet", cola och en skål med chips.

Av Louise Bertilsson - 7 januari 2011 19:28

Ser fram emot kvällens säsongspremiär av "Let´s dance".


På med dansskorna, för snart är det dags att dansa loss tillsammans med alla dansparen i ett mycket underhållande program tycker jag =)

Av Louise Bertilsson - 7 januari 2011 19:24

Var helt inne på att det är måndag idag. Det blir lite vilset vad gäller dagarna när man är ledig (igår) och så jobba idag. Anders trodde också att det var måndag idag. Hehe. Förvirrade AB. Men nu är jag väldigt väldigt glad att det INTE är måndag idag. Ska bli jätteskönt med helg nu! Vi har haft kompetenshöjningsdag idag på jobbet, alltså inga barn. Fick en föreläsning eller vad man kan kalla det om nya läroplanen och skollagen på förmiddagen. På eftermiddagen grovplanerade vi hela vårterminen.


Inte en jobbig dag på nåt vis alls egentligen, men ändå är jag trött... så helgen är varmt välkommen!! =)

Presentation


Mitt liv, mitt ord!

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Länkar

Arkiv

Fråga mig

2 besvarade frågor

Besöksstatistik

Gästbok

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards