Loja har ordet!

Alla inlägg den 5 december 2011

Av Louise Bertilsson - 5 december 2011 14:45

Det är jobbigt att se sin lilla älskling så sjuk. Jättejobbigt. Vid lunch hade hon 39,5. Och hon ville INTE ha nå mat.. ingenting, inte ens lite vatten. Ingenting. Så jag pumpade och försökte ge henne lite McMjölk med sked. Det ville hon ha, hon gapade och ville ha mer McMjölk, men hon ville INTE gå på restaurang. Så jag fick pumpa mer och prova ge henne nappflaskan med McMjölk istället. Det gick bra. Hon åt ganska bra faktiskt och somnade direkt efter det. Sen dess har hon i princip sovit på mig. Hon har vaknat till nångång ibland och gnytt, kikat lite och sen somnat igen. Jag har haft en bok bredvid mig i soffan som jag har roat mig med. Och så har jag förstås passat på att mysa med mitt lilla element, + att jag har nog slumrat till nångång jag också.


Nu provade jag lägga ner henne i vagnen en stund i hopp att det skulle gå bättre än förra gången då hon vaknade direkt. Det kurrade i min mage och jag var tvungen att åtgärda det... peppar peppar, men det verkar funka. Nu har hon iallafall legat i vagnen i en kvart.


När hon vaknar blir det blöjbyte, febertagning och sen försöka få i henne lite välling, eller så får det bli McMjölk igen. Ida bestämmer. Jag gör allt för att hon ska bli att må bättre NU!!

Av Louise Bertilsson - 5 december 2011 09:51

Kände redan i natt att något var fel. NÅNTING var inte som det brukade... Ida sov nämligen väldigt oroligt, hon kastade sig fram och tillbaka och gnydde. Och lilla näsan var täppt så det var svårt för henne att ha nappen...


När kl var 6.25 fick hon komma över i min säng, hon var då klarvaken och låg och tittade på spjälsängsskyddet. Hon kändes varm. Och ja, mycket riktigt. Feber. Idag är det en hängig och gnällig dag, men det är ju inte så konstigt när man har 39,2 i feber på morgonen. Vem skulle inte känna sig hängig då?!


Ida sover just nu, för andra gången idag. Först sov hon en halvtimme efter frukost inne i vagnen. Det känns FÖR kallt ute för att lägga ut henne med så hög feber, så idag är det innesovning som gäller. Sen somnade hon på mig när vi gick runt å kikade lite här hemma. Jag la henne i "gästsängen" och där ligger hon nu, min lilla sjukling, och sover. Lite oroligt, men hon sover iallafall.


Mammas sjuka lilla prinsessa, lilla elementet - för hon är verkligen varm!


Vi håller tummarna för att det är nåt som går över snabbt, det är inte kul att se sin lilla älskling så här liten och ynklig. Usch! Så idag händer inget mer än att bara ta hand om och mysa! Tvätt och annat plock är oviktigt så det får vackert vänta på sin tur. Ida är prio 1 alla dagar förstås, men idag är hon extra prio! <3

Av Louise Bertilsson - 5 december 2011 09:15

Det var gott med gårdagens födelsedags-prinsess-tååååta! =)


Ida satt med vid bordet och grejsade och åt majskrokar. Hon älskar majskrokarna!! Och de är så himla bra, för de smälter bokstavligt talat i munnen, det är bra för då kan man låta henne sitta och greja och äta dem själv. Ida försökte trycka in en HEL majskrok (ca 5 cm) i munnen... på FEL ledd... hon försökte alltså trycka in den på bredden, och det gick inge vidare... I lördags knäckte hon koden för att plocka upp det ätbara som ligger på bordet. Förut har hon bara tittat på det och gapat i hopp om att majskroken själv ska hoppa in i munnen. Men i lördags kom hon alltså på hur man gör för att ta tag i den och själv stoppa den i munnen. Men det går inte alltid lika bra, som igår när det blev på fel ledd. Hihi. Men hon är lika glad ändå! =) Och hon försöker verkligen, tur att mamma och pappa finns i närheten och kan komma med en hjälpande hand när det behövs.

Presentation


Mitt liv, mitt ord!

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9 10
11
12 13 14 15 16
17
18
19
20
21 22 23 24 25
26
27
28 29 30 31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Länkar

Arkiv

Fråga mig

2 besvarade frågor

Besöksstatistik

Gästbok

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards