Loja har ordet!

Alla inlägg den 8 december 2011

Av Louise Bertilsson - 8 december 2011 19:00

Hittade en rolig historia som jag måste dela med mig av apropå att läsa:


 
 
En man och en kvinna var på semester. Efter middagen ville maken ta en tupplur.

Frun bestämmer sig då för att ta en tur i båten, fastän hon inte känner till sjön. Hon åker ut en bit, lägger ankar och tar fram en bok och sätter sig och läser.

Plötsligt kommer skogvaktaren förbi i sin båt. Han stannar bredvid kvinnan och säger:
...
God morgon, frun! Vad gör ni?

Jag läser en bok, svarar hon (och tänker, Syns inte det?)

Det är fiskebegränsning här, informerar han.

Ja, det är möjligt, men jag fiskar inte, jag läser.

Ja, men du har utrustning till det. Så vitt jag vet, så kan du ju börja när som helst. Jag måste ta med dig in till stationen och skriva en rapport.

För att jag läser? svarar hon tvivlande.

Ja, det är fiskebegränsning här, informerar han igen.

Men jag fiskar ju inte, jag läser.

Jo, men du har utrustning till det, så du kan ju börja när som helst. Jag måste ta med dig in till stationen.

Om du gör det blir jag tvungen att anmäla dig för sexuella trakasserier, säger kvinnan.

Men jag har ju inte rört dig, säger skogvaktaren.

Det är sant, men du har utrustning till det. Så vitt jag vet, så kan du ju börja när som helst.

Ha en bra dag, frun! sa skogvaktaren och åkte iväg.

SLUTSATS:  Argumentera aldrig med en kvinna som läser. Det är troligt att hon kan tänka samtidigt.
 
Haha =)
Av Louise Bertilsson - 8 december 2011 12:49

För att jag inte ska bli stressad när jag vaggar Ida till sömns på nätterna när hon ätit nattmål så brukar jag läsa. Annars tittar jag bara på klockan och blir stressad för att det tar lång tid.... Jag sitter alltså och läser och vaggar spjälis samtidigt. Boken till vänster och handen på spjälis till höger. Det funkar kanonbra! Och jag har fått många böcker lästa på det sättet kan jag meddela. Ibland går det jättesnabbt att få henne att somna om, och då kommer jag på mig själv med att fortsätta läsa fast det är mitt i natten. Måste ju bara läsa klart kapitlet, eller till nåt lämpligt ställe att sluta på... hihi... Och ibland är det så spännande att det liksom inte går att sluta, men då tvingar jag mig ändå för på natten ska man ju sova.


Och ibland får jag läsa lääänge innan hon somnar. Men i och med att jag läser så stressas jag inte så mycket av det. Och om jag är stressad så märker Ida det, och det gör ju att hon har svårare att komma till ro.

Det gäller att komma fram till en bra lösning som passar alla. Och jag har hittat den: läsa! =) Då blir jag lugn, och Ida blir lugn. Perfekt!


Deckare är bra, de gör mina nätter lite mer spännande =)


Det var en morgon för inte så länge sen när Ida hoppade över sitt nattmål, då sa jag till Anders att det var synd för jag hade bara ungefär 10 sidor kvar i boken... jag fick till svar att jag var tokig, hihi =)

Presentation


Mitt liv, mitt ord!

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9 10
11
12 13 14 15 16
17
18
19
20
21 22 23 24 25
26
27
28 29 30 31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Länkar

Arkiv

Fråga mig

2 besvarade frågor

Besöksstatistik

Gästbok

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards