Loja har ordet!

Alla inlägg den 18 december 2011

Av Louise Bertilsson - 18 december 2011 19:30

Har varit i Falun idag hos bästa Anna och Samuel och julbakat. Jag utnyttjade mitt presentkort jag vann på deras bröllop då jag utsågs till bästa bagaren. Presentkortet innebar att vi tillsammans skulle baka pepparkakor. Vi bestämde oss dock för att redigera presentkortet lite och baka lite julgodis istället. Och det var riktigt roligt, vi hann med massa saker, närmare bestämt 8 olika sorter. Följande bakades: saffransskorpor, saffransfudge, saffranskola, dajm, nougatkulor med mandelmassa doppade i choklad, jordnötter med chokladöverdrag, gaffelkakor med russin och sist men inte minst; snöbollar.


Ojojoj vad vi bakade!! Vi var riktigt effektiva och det resulterade ju i en massa godsaker. Lite FÖR mycket kanske, men vi får hjälpas åt att äta upp allt. Det är ju bara jul en gång om året...



Fikat bestod av att smaka på några av våra delikatesser, allt underbart gott julgodis som vi knåpade ihop idag. Vad duktiga vi har vairt! =) Förresten Anna, du får gärna ta med receptet på saffranskolan och eventuellt också saffransfudgen (det visar sig imorn när vi har smakat på den, hihi) nästa gång vi ses.


Jag och Anders avslutade dagen med att köpa pizza, och nu blir det soffan en stund innan sängen ropar.

Presentation


Mitt liv, mitt ord!

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9 10
11
12 13 14 15 16
17
18
19
20
21 22 23 24 25
26
27
28 29 30 31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Länkar

Arkiv

Fråga mig

2 besvarade frågor

Besöksstatistik

Gästbok

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards