Loja har ordet!

Alla inlägg den 23 december 2011

Av Louise Bertilsson - 23 december 2011 18:01

Dan före dopparedan idag, och allt är klappat och klart inför morgondagen, julafton. Gröten är kokad, köttbullarna är rullade, alla paket är inslagna (förutom ett faktiskt, men det fixar jag snabbt) och placerade under våran fina julgran, allt är inhandlat inför julbordet, julgodiset är färdiggjort, hela huset är städat, sängkläder och handdukar är bytta.... ja allt är helt enkelt klart och vi är redo för morgondagen!


Men det finns en sak som inte är bra.... Det enda som jag skulle vilja ändra på är de där förbaskade plusgraderna som envisas med att göra oss sällskap, all snö försvinner ju =(

När man är inomhus är det juligt och fint och julkänlsorna finns där, men inte när man är ute... då är det precis som en vanlig dag, en vanlig trökvinterdag. Men men, vi får göra julen till det bästa trots att den troligtvis blir med på tok för många plusgrader och gräset tittandes fram... men vi har ju varann, och allt annat som hör julen till!


Kan tänka mig hur det väntas i många hus, i de hus som det finns lite äldre barn än i vårt hus... hur förväntningarna är på topp och det väntas, väntas och väntas lite till.. blir det aldrig julafton snart?! Kommer inte tomten snart?!


Nu ska Ida få mat, idag blir det premiär för kyckling och ris och grönsaker till. Ska bli kul att se vad hon tycker om det.

Presentation


Mitt liv, mitt ord!

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9 10
11
12 13 14 15 16
17
18
19
20
21 22 23 24 25
26
27
28 29 30 31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Länkar

Arkiv

Fråga mig

2 besvarade frågor

Besöksstatistik

Gästbok

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards