Loja har ordet!

Alla inlägg den 7 december 2011

Av Louise Bertilsson - 7 december 2011 15:29

Vi tog en promenad idag, jag och Ida. Det var skönt att komma ut å få lite frisk luft. Ida sov jättebra i vagnen, men på vissa trottoarer guppade det jättemycket, FÖR mycket, att Ida vaknade till (men hon somnade om igen), så jag försökte hålla mig till vägarna så gott det gick. Där var det inte alls lika guppigt, det var behagligt guppigt skulle man kunna kalla det.


När vi kom hem efter en dryg timmes promenad så skottade jag snö. Ida sov så jag passade på. Sen när det var dags att gå in fick jag nästan skotta av vagnen också, för den såg ut som ett snömonster på fyra hjul, hihi =)


Förresten, det syns inte längre att jag skottade snö... det har snart snöat igen igen... hade kunnat strunta i det, men jaja, nu fick jag ju lite extra motion istället.


Kollade nyss på bilder i min mobil, och då var det bland annat bilder från i måndags när Ida var som sjukast. Fy 17 vad slut hon var. Totalt slut. Hon SER verkligen jättefebrig ut, lilla skrutt! När man var mitt i det märktes det inte lika tydligt, men nu när man ser det på kort så inser man hur trött, hängig och ja, slut hon faktiskt var. Tänk att en bild säger så mycket...

Av Louise Bertilsson - 7 december 2011 10:12

Hej mitt vinterland!

Jag ser det snöar, jag ser det snöar, det var väl roligt HURRA!


Äntligen är det vitt ute när man kliver upp på morgonen. Vitt och mycket mycket ljusare! Härligt! 


Natten har varit mycket bättre än gårdagens, och det börjar märkas att vi börjar få tillbaka våran Ida. Våran friska lilla Ida. Hon är fortfarande hängig, ledsen och inte helt feberfri, men det går åt rätt håll. Hon blir mer och mer sig själv igen. Och det är såå skönt!


Ida har förresten premiärsovit ute i snön nu. Tog ganska nyligen in henne efter att ha sovit förmiddag ute i vagnen på altan. Hon sover så skönt ute och nu när febern lagt sig så fick hon ut och sova. I förrgår och igår ville jag inte ta ut henne eftersom febern var jättehög, ville ha henne inne för att ha koll på henne.


Annars så är vi inne och myser, vi leker. Ida sitter gärna i knät och leker med nån grej, vill inte vara ifrån mamma och pappa nu när hon inte är helt frisk. Hon blir ledsen jättefort om man lägger bort henne, och det är bara onödigt. Så vi leker stillsamma lekar från mammas knä idag också. Lillskruttan!

Presentation


Mitt liv, mitt ord!

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9 10
11
12 13 14 15 16
17
18
19
20
21 22 23 24 25
26
27
28 29 30 31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Länkar

Arkiv

Fråga mig

2 besvarade frågor

Besöksstatistik

Gästbok

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards