Loja har ordet!

Alla inlägg den 14 december 2011

Av Louise Bertilsson - 14 december 2011 19:15

Det verkar som att nån vill mig nåt ont. Oturen fortsätter att förfölja mig. Först hade jag munsår. Sen lagom till att det var borta blev Ida sjuk, och jag säger bara det, att det hade varit fruktansvärt svårt att låta bli att pussa på och gosa med henne när hon var sjuk!! Sen blev Ida frisk tack och lov. Och jag blev sjuk med hög feber och halsont. Nu är jag frisk sånär som på lite ont i halsen fortfarande. Och idag kände jag hur jag hade en spricka i mungipan. Trodde jag ja. Nej du, det var blåsor! NEEEEJ, inte munsår igen!? Vad har jag gjort för ont som förtjänar denna ondhet eller otur eller vad man nu vill kalla det?!


Så nu är det slutpussats med älsklingsbebisen igen..GAAAH! Jag tror jag blir tokig snart!! Fick rekommendationen att köpa munsårsplåster, men måste erkänna att jag är lite skeptisk, men kanske ska testa den här gången. Det verkar inte bättre än att jag får lov att ära apoteket med ett besök imorn, tyvärr!


Nu ska det göras välling och nattas bebis. Sen ska jag nog krypa ner under en filt i soffan med en deckare medans pappan i huset är på julbord med jobbet.

Av Louise Bertilsson - 14 december 2011 12:50

Väckte Ida när hon sov på förmiddagen för vi skulle ju åka iväg å träffa jobbmammorna och deras barn! Japp, nu är jag så frisk att jag kan visa mig bland folk igen, tack och lov! Eller rättare sagt; att jag ORKAR göra nåt annat än att bara vara hemma å ligga i soffan å dega. Så skönt att vara på benen igen! Man halkar liksom efter här hemma också med t.ex tvätt. Aja.. åter till förmiddagsträffen.


Det var som vanligt riktigt trevligt att ses å tjåla lite. Årets sista träff hade vi hemma hos Sandra och Isac. Det var nice för mig och Ida att få komma iväg å se nåt annat för en stund.


När vi kom hem gapskrattade Ida och åt gröt i stora lass. Sen somnade hon ovaggad ute i vagnen.

Av Louise Bertilsson - 14 december 2011 12:45
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Louise Bertilsson - 14 december 2011 09:03

Nu har jag lagt upp en ny profilbild. Den andra var ju tidningsbilden på min lilla familj från juni så det var dags med en uppdaterad bild tyckte jag. En bild som passar in väldigt bra i sammanhanget och årstiden.

En dagsfärsk bild med tomteluvor på! =)

Presentation


Mitt liv, mitt ord!

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9 10
11
12 13 14 15 16
17
18
19
20
21 22 23 24 25
26
27
28 29 30 31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Länkar

Arkiv

Fråga mig

2 besvarade frågor

Besöksstatistik

Gästbok

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards