Loja har ordet!

Alla inlägg den 21 december 2011

Av Louise Bertilsson - 21 december 2011 12:45
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Louise Bertilsson - 21 december 2011 12:15

Nu har pappan i huset äntligen jullov! =)


Underbart med mycket ledig tid tillsammans, speciellt nu när vi är 3 i familjen. Mys!

Av Louise Bertilsson - 21 december 2011 10:26

Nu har jag börjat med julstädningen. Eller njae, vi började redan i helgen, men idag har jag lagt i en hög växel och torkat ur kylskåpet, torkat av kaklet i köket samt rengjort spis och ugn. Sånt där tröööök, men det är skönt nu när det är klart! Då är det bara resten kvar då.... Man hinner ganska mycket när Ida sover, då får man rappa på.

Av Louise Bertilsson - 21 december 2011 08:52

Igår åkte jag och Ida till mitt jobb för att hälsa på och äta julbord tillsammans med barn och personal på min avdelning. Årets första julbord är därmed intaget. Det var riktigt trevligt, och riktigt gott! Träffade några föräldrar jag inte sett på länge, och de var jätteglada att se mig och min sötaste bebis! =) Fick bland annat höra att hon är väldigt lik mig, och det värmer, och så fick jag än en gång höra vad smal jag är... Det är kul när det syns. Som det är nu är jag faktiskt nöjd med min vikt, hoppas att det kan förbli så. Men jag tvivlar faktiskt på det sen när jag slutar med restaurangverksamheten...


Idas vagn var med, så när hon hade ätit klart gröten så fick hon ut och lägga sig och sova på förskolan. Jag blev väldigt imponerad av min lilla tjej som var så duktig att äta fast det var så mycket runt omkring som hon inte var van med. Hon mumsade och åt som vanligt, som att det bara var jag, hon och gröten som existerade. Och det gick precis lika lätt att lägga henne efter maten och få henne att somna som det gör hemma. Hon är trygg i sin vagn!


När vi kom hem hade jag jätteont i huvudet, vilket jag tror dels har att göra med att natten till idag inte var en bra natt. Så jag gick och la mig när Anders kom hem. Jag tog tabletter, vilade och hade vetekudden med mig, men det hjälpte inte så mycket... åt mat. La mig igen. Sen när Ida hade lagt sig för natten och allt var frid och fröjd här hemma så tog jag också på mig pyjamasen, och gick och la mig. Somnade ganska på en gång. Och som pricken över i så fick jag i stort sett sova hela natten med undantag för några nappisättningar. 10 timmars sömn, det var behövligt! Tack gumman för att du också hade en bra natt när mamman behövde få sova =)

Presentation


Mitt liv, mitt ord!

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9 10
11
12 13 14 15 16
17
18
19
20
21 22 23 24 25
26
27
28 29 30 31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Länkar

Arkiv

Fråga mig

2 besvarade frågor

Besöksstatistik

Gästbok

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards