Loja har ordet!

Alla inlägg den 26 december 2011

Av Louise Bertilsson - 26 december 2011 11:08
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Louise Bertilsson - 26 december 2011 09:37

Stormen Dagmar höll oss vakna ganska mycket i natt. Anders var uppe vid midnatt och tog in pressänningen från utemöblerna på altan, för stenarna som höll kvar den hade blåst iväg. Först var han upp och rättade till dem, men vid midnatt hade han hört flera dunsar så då gick han upp igen. Och tur var väl det, för det enda som höll kvar pressänningen då var att den var inkilad mellan 2 möbler, annars fladdrade den fritt i vinden. Så Anders tog in pressänningen istället. Annars hade han fått ha jour hela natten för att lägga tillbaka stenar... Det var förresten 9 grader varmt när Anders var upp vid midnatt... så ska det INTE vara i slutet av december!


När Anders kom tillbaka vaknade Ida av att det blåste som tusan ute. 00.05 vaknade hon, och 01.08 somnade hon om. Under den timmen läste jag ca 45 sidor i min bok samtidigt som jag gungade spjälis och försökte få den klarvakna lilla prinsessan att komma till ro igen. Det var lättare sagt än gjort...


Sen så har locken till ena soptunnan stått och slagit i vinden, så det har jag vaknat av några gånger också.


Klockan 05.11 var det dags igen. Ida ville ha ny blöja och ett litet nattmål. Men den här gången hann jag inte läsa mer än ca 15 sidor innan hon somnade om.


När vi sen vaknade på morgonen hade båda soptunnorna blåst omkull, det såg ut som att de låg och vilade på backen....


Nej den här natten var ingen höjdare. Dumma Dagmar!

Presentation


Mitt liv, mitt ord!

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9 10
11
12 13 14 15 16
17
18
19
20
21 22 23 24 25
26
27
28 29 30 31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Länkar

Arkiv

Fråga mig

2 besvarade frågor

Besöksstatistik

Gästbok

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards