Loja har ordet!

Alla inlägg under februari 2012

Av Louise Bertilsson - 16 februari 2012 20:47

Idag var ingen vanlig dag. Nej, det är ingen som fyller år. Det var en speciell dag på ett annat sätt, hade nämligen ett speciellt besök. Besök från Värmland. Min moster och mormor har nämligen varit här. Och min mamma! Det var en riktigt trevlig dag! Och Ida gjorde sitt allra bästa för att charma besökarna (vilket inte alls var svårt!). Vi åt god mat - jag lagade chili con carne för första gången - och gott mellisfika, promenerade å tjålade. Hade allmänt trevligt helt enkelt! Att ha en "tjejdag" var en bra idé tycker jag! =) Hoppas det uppskattades av alla inblandade, att Ida tyckte det var roligt var det inget tvivel om - hon somnade nästintill ovaggad nu ikväll. Även fast det är roligt att ha besök så blir man trött hälsar Ida.


En rolig dag helt enkelt, och jag kommer också strax krypa till kojs. Jag är trött jag också.

Av Louise Bertilsson - 15 februari 2012 13:00

Kl 04.12 vaknade jag i natt. Men inte av Ida. Och inte heller av Anders snarkningar, hihi =)


Det som väckte mig var en svart liten surrande fluga!! NU!?! Fick flugorna vårkänslor igår när det var varmt ute eller vaddå? Väldigt irriterande var det iallafall att vakna av surr. Surr surr. Till slut hamnade den på rygg på golvet vid min säng och jag smällde till den. Så tänkte jag, nu slipper jag det där irriterande ljudet. Men icke! Den var inte dööö, utan en liten stund senare surrade den igen. Men inom en timme hade jag somnat om trots den irriterande flugan.


I natt hade jag en nattlig timme, men jag var ensam vaken, konstigt. Och bra, för det är ju bättre att Ida sover bra. Och det gjorde hon, min lilla prinsessa.

Av Louise Bertilsson - 14 februari 2012 19:14

Idag när Anders kom hem från jobbet hade han med sig en ros till mig. En röd ros till sin fru på alla hjärtans dag. Gulligt!


BVC på eftermiddagen. Det var vägning och mätning av liten Ida. Hon är inte så stor våran tjej, men hon följer sina kurvor och alla är nöjda och glada. Och Ida mår bra, det vet vi, det ser vi. Och när Ida mår bra, mår vi bra! =) Men det är ändå roligt att väga och mäta en gång i månaden och få nya siffror. Dagens nya siffror är 70 cm lång och 7925 g. Lilla fina Ida, våran perfekta lilla tjej! =)


Sen när vi kom hem åkte Anders och hämtade pizza. Det var längesen, och gott.


Nu ska vi bänka oss i soffan och se gårdagens inspelade avsnitt av de annorlunda familjerna.


Ha en fortsatt trevlig alla hjärtans dag!

Av Louise Bertilsson - 14 februari 2012 09:46

Idag är det den 14:e februari. Alla hjärtans dag.


Vill visa min omtanke till alla mina med ett litet hjärta.



KRAM!

Av Louise Bertilsson - 14 februari 2012 08:50

Vi ställer in både besök på öppna förskolan och promenad idag. Dumma förkylning. Men nu jobbar vi hårt på att bli friska!!

Av Louise Bertilsson - 13 februari 2012 19:24

I förrgår natt blev jag väldigt förvånad när Ida "sa till" att hon hade tappat nappen. Jag reste mig upp, och skulle stoppa tillbaka den, men jag hittade inte Ida... eller jo, men jag hittade inte hennes mun. Hon hade nämligen vänt sig helt å hållet, så fötterna låg där huvudet borde ha legat och huvudet låg neråt. Jag blev lite paff, sen skrattade jag tyst för mig själv. Tokiga Ida.


I natt var det likadant, men jag blev inte lika förvånad idag. Undrar bara hur sjutton lyckas man vända sig 180 grader när man sover?!


Idag har jag haft en vilodag. Igen. Jag är nämligen förkyld. Planen är öppna förskolan imorn, men vi får se hur jag mår. Och Ida med för den delen, hon är också lite småsnorig och hostig. Men vi hoppas, för det skulle vara roligt. Annars får vi ta det en annan gång.


Nu vill tröttisbebisen strax äta välling och krypa ner i spjälis.

Av Louise Bertilsson - 13 februari 2012 09:34

Nu orkar jag inte vänta på fler röster i "header-tävlingen", endast 11 olika röster kom in, men jag det får vara som det är. Header 1 vann! Men innan jag lägger upp den har jag bett kusin Hanna om ett par ändringar... Men snart så! =)

Av Louise Bertilsson - 13 februari 2012 09:18

Skulle lägga ut Ida för en liten stund sen. Jag tog på mig ytterkläder, men när jag drog upp dragkedjan till jackan klämde jag läppen. AJ! Det gjorde ont och började blöda... stackars mig! Det är nog inte min dag idag. Hostar och nyser och snorar gör jag också. Och Ida hostar lite hon också. Vi får hoppas att det går över snabbt och att det inte blir värre...

Presentation


Mitt liv, mitt ord!

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17
18
19
20
21
22 23 24 25 26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Länkar

Arkiv

Fråga mig

2 besvarade frågor

Besöksstatistik

Gästbok

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards