Loja har ordet!

Alla inlägg under februari 2012

Av Louise Bertilsson - 7 februari 2012 12:40
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Louise Bertilsson - 7 februari 2012 10:10

Igår kom paketet till Ida, äntligen! Men det var en riktig karusell med många turer innan det kom. Förra måndagen fick jag ju en avi, eller rättare sagt Ida fick en avi, om att hon väntar ett paket som avsändaren har frankerat för lite. Så jag betalade in det som fattades plus postens expeditionsavgift. Och så väntade vi, och väntade. Och väntade. Men inget paket i brevlådan. Så i fredags ringde jag posten och frågade vart paketet har tagit vägen. Jag vet nämligen att det brukar ta typ 2 dagar så har man paketet i brevlådan för det har hänt en gång tidigare att jag varit tvungen att lösa ut ett paket pga för lite porto.


På posten sa de iallafall att de inte har sett att jag betalat in. De frågade om det har dragit pengar från mitt konto, och ja, det hade det ju gjort. Tanten jag fick prata med trodde mig, men hon tyckte att det var jättekonstigt att betalningen inte hade registrerats, hon trodde att det hade blivit nåt fel mellan banken och posten. Så hon makulerade min (Idas) skuld och så igår kom paketet hem till oss.

Av Louise Bertilsson - 5 februari 2012 21:15

Idag har det varit en helt vanlig dag... söndag... fast det var inte riktigt sant, det är nämligen min faster Petras födelsedags idag. Ett stort grattis och många kramar från mig, Anders och Ida. Jörgen hälsar också!

Av Louise Bertilsson - 4 februari 2012 21:00

Tänkte höra med alla mammor/pappor om vad de har för minusgraders-gräns för att lägga ut bebis för att sova i vagn. Har nämligen en liten fröken som är jättesvår att lägga inne, och ju längre tiden går desto tröttare blir hon, men det blir bara svårare för henne att slappna av..... ute somnar hon på max 5 minuter, så det är verkligen stor skillnad! Så jag vill att det ska bli varmare ute, tack så hon kan få sova ute där hon sover som allra bäst! Och så skulle jag vilja veta Din gräns.


Vi har varit i Borlänge idag för att hämta fotsacken till vagnen som jag har beställt. Vi kom dock inte därifrån med enbart den, utan även välbehövliga termobyxor och tröjor till Anders, kläder till Ida och en tröja till mig. Kul att fynda lite =) På många affärer var det halva reapriset, men där hittade vi inget att ha, det är ju urplockat värre. Men vi gjorde som sagt en del fynd ändå. Så vi var nöjda när vi kom hem.


Nu ska jag strax sova, men först lite wordfued =)

Av Louise Bertilsson - 3 februari 2012 09:54

Nuni, nu är jag på banan igen! Jag har mycket att ta igen, så Ida ligger "risigt" till =)


Jag snackar förstås om pussar!! Munsåret är äntligen borta så nu blir det att pussas på min lilla bebis heeeeela helgen! Hihi. Okej då, jag ska spara nån puss till Anders också ;)

Av Louise Bertilsson - 2 februari 2012 20:57

Idag var jag ett levande frågetecken. Gubben i dörren måste ha undrat varför jag såg så frågande ut... Hade ju inte en aning! Men nu vet jag!


Men för att ni ska ha en aning om vad jag babblar om så börjar jag från början.


Jag hade precis gjort i ordning en varsin skål med mellis till mig och Ida när det ringer på dörren. Vi gick ner, och där står en gubbe i skrikande reflexkläder och undrar om han får komma in och byta vattenmätaren...


"ja, det får du väl", säger jag. Men jag fattar fortfarande ingenting...


Han gick ut i bilen för att hämta grejer, och när han kommer tillbaka säger jag: "dum fråga, men kostar det nåt?".

Nej, det kostar ingenting. Det ingår svarade han.


Jahapp, tänkte jag... Ingår i vad?! Men det ska man ju inte grubbla mer på, det ingick i nåt som vi troligtvis redan betalar (vattenavgift kanske?) och det är ju bra.


Så vart 9:e år kommer de och byter ut vattenmätaren. Hade inte en blekaste aning om det, men nu vet jag!


När Anders kom hem frågade jag honom hur man läser av vattnet, för jag sa att det var nån som hade undrat hur mycket vi har i vattenförbrukning så jag ville att han skulle visa mig hur man läser av ifall det är nån mer som undrar... Haha, som om jag skulle vara intresserad av det! Nej du, meningen var bara att locka med honom till tvättstugan och få honom att ägna hela sin uppmärksamhet åt den nya vattenmätaren. Han tyckte den såg konstig ut, för texten var vänd åt ett annat håll än den gamla + att locket öppnades åt ett annat håll... Men han öppnade och skulle visa hur man gör, och då skulle du ha sett hans min! Mätaren stod nämligen på 0!! =)


Å jag fick skratta lite!

Haha!


Sen berättade jag hur det låg till, och han såg också ut som ett levande frågetecken. Det var kul! =)


Nu har de två levande frågetecknen rätats ut iallafall och vi har en ny och fräsch vattenmätare.

Av Louise Bertilsson - 2 februari 2012 16:17
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Louise Bertilsson - 2 februari 2012 15:29

I natt har vi sovit jättebra alltihopa. Jag har sovit från 21.30 ungefär till 06 med undantag för en nappisättning. Perfekt! Jag är jättenöjd om jag får fortsätta sova de tiderna. 8,5 timmes sömn är väl inte fy skam när man har bebis i huset antar jag =)

Förresten, jag fick göra en till insats när jag ändå var i farten och hjälpte Ida med nappen, nämligen att putta på Anders så han slutade snarka... Hihi


Fortfarande inget paket/brev till Ida... det var värst vad segt det var! Är ju nyfiken på vad det kan vara...

Presentation


Mitt liv, mitt ord!

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17
18
19
20
21
22 23 24 25 26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Länkar

Arkiv

Fråga mig

2 besvarade frågor

Besöksstatistik

Gästbok

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards