Loja har ordet!

Alla inlägg den 13 maj 2012

Av Louise Bertilsson - 13 maj 2012 20:29

Plask plask. Ida hade kul i badet idag. Hon skvätte och hon gav sig verkligen inte förrän mamman var blöt hon också. Och det kan du tro att jag var, jag var jätteblöt! Hade smink på mig när Ida började bada, det satt där det skulle. Men när Ida hade badat klart hade sminktet halkat ner en våning och satt sig på kinden istället... hmmm, blött är bara förnamnet.

Av Louise Bertilsson - 13 maj 2012 18:00

Jag höll mitt löfte. Såklart. Har man lovat så har man. Så idag begav vi oss till lekparken för att "ging ging" och du må tro att Ida blev glad när hon förstod vad som väntade =)


Ida tycker verkligen att det är kul att gunga. Hon skrattar högt, och ler i stort sett hela tiden när hon gungar. Därför har jag och Anders bestämt oss för att fixa en gungställning att ha på gården. En hemmagjord gungställning med en riktig bebisgunga så hon slipper fara runt som en vante i bildäcket som är i lekparken här bredvid. Tror att det kommer bli riktigt uppskattat hos lilla fröken. Då kan hon gunga ofta och vi kan greja i trädgården samtidigt (liiiite roligare än att stå i lekparken och bara titta på).


Vi har precis ätit mat - fiskbullar och potatis. Och om en liten stund är det dags för Ida att ta sig ett bad. Och skvätta ner mamman också förstås. Det verkar som att hon försöker tävla om vem som kan bli blötast, hon eller jag.... kul har hon iallafall och det är ju huvudsaken.


Ska förresten bli kul att se hur hon klarar kvällen nu, hon har nämligen bara sovit 2 gånger idag mot annars 3 gånger...



Presentation


Mitt liv, mitt ord!

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5
6
7
8
9 10 11 12 13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Länkar

Arkiv

Fråga mig

2 besvarade frågor

Besöksstatistik

Gästbok

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards