Loja har ordet!

Alla inlägg den 22 maj 2012

Av Louise Bertilsson - 22 maj 2012 19:16

Sådär ja, nu har jag varit ute och dansat med trimmern. Det gör ganska mycket att ansa i gräskanterna. Synd bara att inte gräsklipparen tar allt, det hade räckt om man behövde rasta en gräsmaskin. Men nej, så lätt ska man tydligen inte komma undan.


 

Och medans jag var ute och grejade gick Anders och Ida till lekparken. Igen. "Ging ging", hihi =)


Nu sitter Ida och Anders och läser bok i soffan. Myys! =)

Av Louise Bertilsson - 22 maj 2012 16:49

Många tårar fälldes idag när vi var på BVC. Så ledsen har hon aldrig varit, stackars liten. Det började redan när vi skulle väga och mäta. Hon blev jätteledsen redan där. Och det blev ju knappast bättre av den efterföljande läkarundersökningen och till sist de två sprutorna (som tack och lov togs samtidigt idag!). 


Jag genomled läkarundersökningen, för den var allt annat än kul. 

Och när det var dags för sprutorna fick jag också känna på nålen, av misstag förstås. Översidan av min handled blev lite blodig när jag skulle hålla bort Idas händer och sköterskan samtidigt kom med nålen. Vi krockade. Lätt hänt.


Just ja, vägning och mätning var det ja. De nya siffrorna var jättebra. Nu väger hon nästan  9 kg (8920 g) och är 75,5 cm lång. Hennes kurvor ser jättebra ut, och den lilla dimpen efter förra sjukperioden har nu rättats till =) Så allt var superbra med våran perfekta lilla tjej!


Fy vad det är hemskt att se sitt lilla hjärta vara så ledsen. Men som tur var så hade vi med oss "tuttis" och favoritleksaken pantern som gjorde Ida lite bättre till mods. När vi kom hem var det mellis som gällde för alla hungriga magar. Sen gick vi till lekparken för att "ging ging" och då må ni tro att stora leendet kom fram! =)

Och nyss så var det en trött liten tjej som somnade så gott ute i vagnen, i skuggan. Härligt väder by the way!


Snart dags att börja med kvällsmaten också, tror det får bli omelett idag.

Presentation


Mitt liv, mitt ord!

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5
6
7
8
9 10 11 12 13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Länkar

Arkiv

Fråga mig

2 besvarade frågor

Besöksstatistik

Gästbok

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards