Loja har ordet!

Alla inlägg under april 2011

Av Louise Bertilsson - 8 april 2011 08:48

Vaknade 01.24 av att jag var pigg. Ena knät kändes inte bra, så jag bestämde mig faktiskt för att gå upp en liten stund. Det händer ALDRIG annars, jag ligger kvar in i det längsta (Anders brukar säga att jag är envis som en röd gris). Men eftersom det var så lång tid tills det var dags att gå upp på riktigt så insåg jag att jag aldrig skulle kunna stå ut... Återvände till sängen efter att ha varit på toa och jag somnade om ganska direkt jag la huvudet på kudden. Förresten, det var första gången under graviditeten som jag behövde gå upp på natten. En gång på 34 veckor är ganska bra gjort tycker jag.


Sen vaknade jag när Anders klocka ringde. Min mun var som sandpapper. Andning genom munnen är med andra ord inte att föredra, men vad gör man inte när nässprayen slutat verka och det är täppt i näsan. Då blir det ju automatiskt att man andas genom munnen - för andas bör man annars dör man... ;)

Av Louise Bertilsson - 7 april 2011 14:45

Blåsten spelade bowling ute nyss. Det blev strike på båda soptunnorna + att pressänningen blåste av utemöblerna... Nästan storm ju!


Det är lite läskigt när det blåser så där mycket. Man är ju rädd att taket ska blåsa av huset (tur att vi har platt tak - hehe)

Av Louise Bertilsson - 7 april 2011 13:53

Idag har jag och symaskinen varit värsta teamet. Vi har sammarbetat riktigt bra (förutom en gång då jag fick sprätta, men det var bara drygt 1,5 dm så det var inte hela världen) och det har inte behövts en enda svordom. Faktiskt.


Har sytt en gardin till prinsessans rum. Och det bidde även en lampskärm och en duk i samma tyg (perfekt när det blir spillbitar över som man kan göra nåt vettigt av). Har aldrig gjort en lampskärm förut, men jag chansade och fick till det hyfsat bra tycker jag. Det svåra var att montera den så att lampan fortfarande skulle vara rak... Anders får finjustera när han kommer hem....


Passade även på att laga mina mammaleggings som har spruckit i två sömmar medans jag hade symaskinen framme.


Så om jag får säga det själv så är jag riktigt stolt över min insats idag. Så här blev resultatet:

  

 

Svårt att ta en rättvis bild, men jag tror att jag lyckades någorlunda iallafall. Men....måste ju bara nämna att änglarna är ännu sötare i verkligenheten. Tyckte att de passade väldigt bra in i ett barnsovrum. Nöjd.

Av Louise Bertilsson - 7 april 2011 11:30

Idag är det Din dag Caroline!


Ett stort Grattis!


Satt förresten och lyssnade på en gammal skiva från när vi var små. Låten "Yesterday" spelades och jag blev genast att tänka på dig. På Lin och Liz och våra tokerier. Kommer aldrig glömma. KUL hade vi verkligen!! =)

Kommer du ihåg vad vi gjorde till låten "Yesterday" Lin? Hihi...


GRATTISKRAMAR!

Av Louise Bertilsson - 6 april 2011 19:22

UFS är en glad bil. Han har nämligen fått på sig sina sommarskor! Anders har nyss varit ute och skott om honom och jag tog en pytteliten promenad för att leta svamp... eller nej förresten, tussilago menar jag förstås! Hittade dock inget av det gula...


Vet att det finns en låt om just sommarskor. Tror att det är Sven-Ingvars som har gjort den. Söker på nätet efter en online-version, men kan inte hitta den... =(

Av Louise Bertilsson - 6 april 2011 17:45

Det var värst vad mycket "nakenbadsskyltar" det finns längs vägarna nu på vårkanten.

Det kryllar verkligen av dessa skyltar!

Gupp gupp gupp. Överallt.


Min mage gillar inte guppen just nu... Var till Borlänge idag. Strosade runt på kupolen en stund. Och på Borlängevägen över skogen var det verkligen mycket gupp, eller man kanske bordes säga hål och sprickor istället? Ojämn väg var det då verkligen!

Av Louise Bertilsson - 5 april 2011 16:44

Prinsessan hade hicka. Stackars liten! Det var ett rytmiskt och regelbundet dunkande inifrån min mage på samma ställe. Men det försvann efter några minuter som tur var. Det är jobbigt att hicka ju...


Nu har jag precis tagit ut bröna ur ugnen. Bakade nämligen bröd så Anders kan ta med sig till konferensen imorn på jobbet. Det är nämligen hans tur att ha med fika.


Ska bege mig till köket igen för att knåpa ihop ett cornflakestäcke till fisken. Och skala potatis. Ska bli gott!

Av Louise Bertilsson - 5 april 2011 12:25

Nu är det deklarerat och klart för den här gången. Lite klirr i kassan bidde det iallafall!Det tackar man inte nej till precis! =) Vi hade inte ens räknat med skatteåterbäringen när vi räknade på min framtida inkomst (eller inkomst och inkomst - det blir inte många kronor när man är föräldraledig) så det blev ett plus! Perfekt!

Presentation


Mitt liv, mitt ord!

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Länkar

Arkiv

Fråga mig

2 besvarade frågor

Besöksstatistik

Gästbok

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards