Loja har ordet!

Alla inlägg under augusti 2012

Av Louise Bertilsson - 13 augusti 2012 20:18

Vi passade på att ta en kvällspromenix, det gäller att ta tillfället i akt när det är ljust och hyfsat varmt ute. 18 grader är ju helt okej faktiskt =) Det var riktigt skönt ute. Perfekt för en prommis. 


När vi kom hem matade vi mördarsniglarna, det var sannerligen inte så få den här gången heller efter en dag i regnets tecken. Då kommer de fram, de j-vlarna. Fydå!

Av Louise Bertilsson - 13 augusti 2012 16:54

Måndag. En vanlig regning måndag. Första dagen på våra riktiga avdelningar, så vi har grejat och donat med både ditten och datten. Skönt att vara tillbaka på sin rätta plats på jobbet, men det är en hel del vi ska ordna nu. Det är mycket att gå igenom. Men vi får ta det lite pö om pö, lite i taget, så ska det nog gå vägen. 


Cyklade hem i regnet. Det var bara att ta på sig regnkläderna och cykla hem. Gilla läget liksom. 


Tvätten är undanplockad och kvällsmaten är förberedd. Och det har faktiskt slutat regna. Så jag håller tummarna för att det kommer att vara uppehåll resten av kvällen så att vi kan ta en liten kvällspromenix. Har inte varit ute på hela dan (förutom transportsträckan till och från jobbet förstås) så det känns som att det är behövligt att komma ut och få lite frisk luft. 

Av Louise Bertilsson - 12 augusti 2012 19:34

Pust! Det var verkligen jobbigt. Det blev varvad jogging och powerwalk. Jag hade nämligen "turen" att ha Ida och barnvagnen att skjuta på under kvällens joggingtur. Anders skulle få jogga själv idag utan vagn så då fick jag ta vagnen. Jag varvade som sagt powerwalk och jogging. Det var jobbigt. Riktigt jobbigt! 


Armhävningar och plankan på altan när vi kom hem. 

 

Heja oss Anders, vad duktiga vi var! Vad skulle vi göra utan våran träningscoach Ida?! =) Hon satt där i vagnen med solbrillor på och solhatt. Flera gånger sa hon "heej" och hade ett brett leende på läpparna. Jag svarade så gott jag kunde medans jag flåsade. Hihi.


Nu är det dags för våran coach att få välling och krypa ner i spjälis. Hon gillade förresten nya experiment-kvällsmaten idag: hemgjord pizza.


Natti natti hälsar Ida!  


Av Louise Bertilsson - 12 augusti 2012 14:26

Fick se att det skulle komma en cirkus till Smedjebacken idag. Jättekul! Men vi tyckte att Ida är lite för litet för det än, men då kom vi på den smarta idén att åka dit innan cirkusen börjar för att kunna kika på djuren. 


Så på förmiddagen åkte vi dit. Men vi fick inte syn på ett endaste djur. Eller jo, en häst. En helt vanlig häst. Vi hade hoppats få se nån elefant eller nåt annat kul cirkusdjur. Men nej. Inga djur. De var i sina baracker =(


Det luktade iallafall djur när vi gick förbi de färgglada barackerna. Det var tråkigt att djur-jakten slutade utan resultat!


Hoppas att cirkusen återkommer när Ida blivit lite större, för då ska vi in i tältet och vara med på föreställningen! Då behöver vi inte vara på djur-jakt så som vi fick göra idag. 

Av Louise Bertilsson - 11 augusti 2012 18:23
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Louise Bertilsson - 11 augusti 2012 10:30

7.47 i morse tog jag en liten morgon-jogging-tur i solen. Det var verkligen superfint väder då. Kall-varmt på nåt sätt, superskönt! Morgon-motion är jätteskönt, luften är nånting i särklass på morgonen, den är obeskrivlig på nåt vis. 


Jag joggade i min egen takt, inte alls snabbt, men jag orkade mycket mer än vad jag brukar, så jag är nöjd! Riktigt nöjd! När jag kom där på grusvägen som är vid lekparken vid oss så skrek jag rakt ut. Det stod nämligen ett rådjur på vägen. Mitt i vägen stod det och såg förvirrad ut. Jag stampade lite i backen för att jaga iväg det bort från vägen - jag visste ju liksom inte hur jag skulle komma förbi annars =( Det är häftigt att se skogens djur på nära håll, det händer ju liksom inte alltför sällan. 


När jag kom hem blev det ett litet träningspass på altan. Armhävningar, plankan och steg i trappen. Och även då orkade jag mer än vad jag brukar =) 


Efter den välbehövliga duschen följde jag med Ida och Anders på en promenad. 


Nu ska jag alldeles strax sätta på potatisen. 

Av Louise Bertilsson - 10 augusti 2012 21:02

Fick ett tips på en spel-app till telefonen. Ett ordspel som heter Ruzzle. Jag hämtade appen och började spela, och jag måste säga att det var jätteroligt. Jag rekommenderar med andra ord! =)


Fredag idag faktiskt. Konstigt att det redan har gått en hel vecka. Tiden går fort. Men eftersom det är fredag säger jag välkommen till helgen! 

Av Louise Bertilsson - 9 augusti 2012 17:15

Har nyss kommit in efter att ha klippt gräset. När jag hade klippt klart halva gräsmattan fick jag en fripassagerare på klipparen. Det var nämligen en liten trollslända som satte sig på gräsklipparmotorn och åkte med en stund. Ganska länge satt den där och åkte snålskjuts runt runt på gräset. Hehe. Jag hade nåt att titta på iallafall. 


Och när jag gick förbi vinbärsbuskarna roffade jag åt mig några vinbär i farten. Det var gott, och svalkande även fast det var surt. 


Nu är det dags för kvällsmat.

Presentation


Mitt liv, mitt ord!

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24 25 26
27
28
29 30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Länkar

Arkiv

Fråga mig

2 besvarade frågor

Besöksstatistik

Gästbok

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards