Loja har ordet!

Alla inlägg den 1 juli 2012

Av Louise Bertilsson - 1 juli 2012 14:07

Hur kan man?? Det är ofattbart!


http://www.expressen.se/nyheter/har-raddar-maria-livet-pa-dumpat-spadbarn/


Kan inte göra annat än att tycka att tjejen som började amma den lilla flickan gjorde helt rätt! Hennes instinkt var att ge den övergivna bebisen mat. Det var väl en himla tur att personen som hittade den livlösa bebisen var gravid och hade mat att erbjuda. Det räddade hennes liv =)

Av Louise Bertilsson - 1 juli 2012 13:05

Som väntat. Det tog inte många minutrar från förra inlägget innan de första regndropparna började smattra mot fönstret. Men det är lite mysigt faktiskt när man ändå tänkt kika på film =)


Det är visst juli idag också. 1:a juli. Det innebär att jag börjar jobba om exakt en månad... hmmm... kluvna känslor inför jobbcomebacken. Men det ska vi inte grubbla på nu, för nu är vi lediga hela familjen och vi njuter. Vi njuter varje sekund av att vara hemma tillsammans. Det är verkligen ett privilegium att få vara just lediga tillsammans alla 3. 


Nej, soffan var det. 

Av Louise Bertilsson - 1 juli 2012 12:58

Förmiddagen kändes lång. Det beror nog på att vi har hunnit göra mycket. 


När man får gjort mycket på förmiddagarna känns det som att man har hunnit mycket den dagen. Förmiddagen är egentligen längst när man går upp ca 6.30 Och då är man oftast som piggast också, iallafall jag. 


Anders och Ida tog en promenad när hon sov förmiddagssovningen. Och då passade jag på att fortsätta med mitt projekt. Typiskt att batteriet tar slut i skruvdragaren när man hunnit dra 1,5 skruv. Tur att det finns ett till batteri att byta till =)

När de kom hem från prommisen så fick jag lite hjälp med en del tunga saker, och även lite vägledning av byggmästaren him self. Jag hann en hel del, kom faktiskt mycket längre än vad jag hade tänkt. Så nu ligger jag före i planeringen =) 

Och självklart hade jag arbetsledaren Ida i närheten som övervakade arbetet. 


In och åt lunch. Sen ut igen, men den här gången rastades gräsklipparen. Så nu är även gräset klippt. Och Ida sover igen. 


Jag tror visst bestämt att det nalkas regn, så jag och Anders ska krypa upp i soffan och kolla klart på filmen vi började se igår kväll. 

Presentation


Mitt liv, mitt ord!

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Länkar

Arkiv

Fråga mig

2 besvarade frågor

Besöksstatistik

Gästbok

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards