Loja har ordet!

Alla inlägg den 8 juli 2012

Av Louise Bertilsson - 8 juli 2012 17:24

Våran lilla tös har haft massa överskottsenergi idag, så vi bestämde oss för att gå ut i regnet en stund så hon fick se nåt annat än det som är inne.


Vi satte på Ida stövlar, galonisar och regnjacka. Och tro det eller ej, men det gick faktiskt bra med stövlarna förutom att de var för stora så vi måste kika efter en mindre storlek till de små fötterna. Jag och Anders satte också på oss regnkläder och stövlar. Och så gick vi ut i regnet.


Anders och Ida gick till lekparken och gungade, och jag trimmade med stora bensintrimmern. 


Det är faktiskt skönt att vara ute när det regnar. Tyvärr så verkade jag inte vara den enda som tyckte det, fy sjutton vad det kryllade av mördarsniglar vart jag än gick! Anders fick i uppdrag att ge de äckliga rackarna mat i hopp om att de försvinner! 


Nu är det färdigtrimmat och fint. Men på vissa ställen GÅR det inte att få det fint trots att man trimmar, det ska åtgärdas, men det tillhör inte årets projekt. Synd att man inte hinner allt man vill på en gång... bara att gilla läget och ta en sak i taget. 


Snart dags för kvällsmat - rester står på menyn idag. 

Av Louise Bertilsson - 8 juli 2012 14:27

Det är varmt ute, nästan 19 grader. Och det spöregnar.


Jag satte på mig en tröja, tog fram en dyna och kröp upp i en stol ute på altan när Ida sov. Jag hade med mig en deckare så jag satt ute och läste i regnet. Det var mysigt att höra regnet smattra på altantaket. Det märks att det är sommar även fast det regnar, annars hade man aldrig kunnat sitta ute och läsa när det regnar utan att bylta på sig massvis med kläder. 


Okej då, regna idag. Men sen får det vara uppehåll ett tag tack. 

Presentation


Mitt liv, mitt ord!

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Länkar

Arkiv

Fråga mig

2 besvarade frågor

Besöksstatistik

Gästbok

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards