Loja har ordet!

Alla inlägg den 7 juli 2012

Av Louise Bertilsson - 7 juli 2012 20:03

Vi passar verkligen på att sitta ute å äta mat och mellis så mycket vi kan. Det är underbart att sitta ute och äta, och allt smakar så mycket godare när man äter det just ute. Konstigt egentligen, men på nåt mystiskt sätt är det så. 


Och det är kul att få lite omväxling av det man ser runt omkring när man äter istället för att bara se samma saker år ut och år in när man sitter inne.


Så vi flyttar ut våra måltider så mycket vi kan nu under sommaren. Det gäller att passa på, och det gör vi. 


Idag åt vi grillat på kvällen och då är det ännu extragottigare att sitta ute och äta. När man kan känna doften av grillen samtidigt som man äter. Det är sommar det! Att grilla betyder sommar för mig. Det är en klass för sig, det blir att smaka gudomligt. 


Anders nattar en jättetrött liten Ida just nu, sen ska vi fortsätta se film. 

Av Louise Bertilsson - 7 juli 2012 12:56

Det regnar. Sånt där smått smått som dalar ner från himlen. Och det passar ganska bra nu faktiskt eftersom Ida sover. Hon sover nämligen som bäst när det inte är varmt ute. Så på det viset får det gärna vara lite mulet när det vankas sovning. Jag menar alltså bara precis de timmarna efter lunch som Ida sover, sen får det gärna slå om och bli varmt och skönt igen. 


Hmmm, det borde finnas nån sorts knapp som man kan ställa in hur man vill ha det när prinsessan ska sova. Man vill ju att hon ska sova så skönt som hon bara kan, och vädret och ljudet spelar stor roll för hur hon sover. 


Apropå sover så tog pappan i huset en liten tupplur i soffan han också. Bara jag som är vaken med andra ord. Men jag passar på att blogga lite i tystnaden. 

Av Louise Bertilsson - 7 juli 2012 12:45
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  

Presentation


Mitt liv, mitt ord!

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Länkar

Arkiv

Fråga mig

2 besvarade frågor

Besöksstatistik

Gästbok

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards