Loja har ordet!

Alla inlägg den 28 juli 2012

Av Louise Bertilsson - 28 juli 2012 20:15

Att Ida grejsar både här och där visste vi redan. Hon plockar med skor, lägger saker under vagnen, slänger ut saker på altan, "sorterar" tvätt, och mycket mer. 


Men igår när jag skulle tvätta hittade jag ett nytt ställe där hon har varit i farten och grejsat. 

Jag tog all 60-tvätt och så la jag in det i maskinen. Utan att titta förstås för jag vet ju att i den tvättkorgen finns bara underkläder och strumpor. Det gjorde det även den här gången, men den här gången hade jag även lyckats tvätta nytvättade strumpor som låg ihopparade i maskinen. Blöta av dubbeltvätt. 


Frågade Anders om Ida brukar vara i tvättstugan när han gör sig klar på mornarna, och fick som svar att det brukar hon nog för hon kryper omkring och grejsar då. Misstänker att hon har fått tag på ren tvätt och lagt i korgen för smutstvätt. Och det resulterade alltså i att det blev många extra strumpor på strecket, och numera är mina strumpor väldigt rena.. hihi.. 


Ett oskyldigt bus var det iallafall. 


Presentation


Mitt liv, mitt ord!

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Länkar

Arkiv

Fråga mig

2 besvarade frågor

Besöksstatistik

Gästbok

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards