Loja har ordet!

Alla inlägg under maj 2009

Av Louise Bertilsson - 29 maj 2009 20:28

Mamma och pappa var här på mat nu ikväll.

Vi bjöd på grillspett (med kycklingfilé) och potatisgratäng.

Det var som upplagt för att grilla ikväll med det soliga och fina vädret.


Till efterätt blev det jordgubbar som mamma var snäll att ta med. Tack! Det var väldigt gott! Uppskattat!


Nu har vi precis varit ute på en promenix, och härnäst väntar Talang 2009. Vi har nämligen satt det på inspelning så vi skulle slippa skynda oss. Skönt.

Av Louise Bertilsson - 29 maj 2009 13:54

Igår regnade det hela dagen och idag är det strålande solsken.

Snacka om omslag i väderleken!


Man behöver ha både soliga dagar och trista regniga dagar för att uppskatta vädret. Om det hela tiden vore varmt och soligt hade iallafall jag klagat... Hmm, undrar vem man ska klaga till när det gäller vädret?!

Av Louise Bertilsson - 28 maj 2009 19:55

Idag har han som ska bygga om våran balkong varit här. Vi bad honom komma hit så att han kan hjälpa oss att räkna ut hur mycket och vilken sorts virke vi ska köpa till bygget.


Efter mycket räknande och mätande så kom vi fram till att det blir strax över en halv kilometer virke som ska tas hem.

Det är svårt att tänka sig hur mycket 500 meter brädor egentligen är.


Strax är det dags att släppa lös de tokiga japanerna i tv-rutan igen. Undrar vad de hittar på den här gången då...

Av Louise Bertilsson - 27 maj 2009 19:34

Ibland fattar jag ingenting.

Varför helt plötsligt ändra sig?!

Av Louise Bertilsson - 27 maj 2009 17:51

Sjunger lite;

Blixtar och dunder, magiska under


Idag när vi satt och åt mellis på jobbet så såg jag hur de svarta molnen hopade sig på himlen. Och efter bara en liten stund kom en klar och tydlig blixt och lyste upp i det svarta. Mullret och bullret följde strax efter.


Precis när jag skulle cykla hem så kom det världens regnskur så jag beslutade mig för att avvakta lite. Tur var väl det, för när jag åkte var det solsken på jorden igen!

Det gäller att ha lite is i magen...

Av Louise Bertilsson - 26 maj 2009 19:48

Igår var det en fars på tv som hette Solsting och Snesprång.

Vi spelade in den för den höll på så sent, men idag ska vi se den och skratta åt bland annat Jojje Jönsson som spelar min favoritgestalt, nämligen Dag-Otto. Det är HAN som gör hela farsen sevärd! =) 


Tränat och handlat är vad vi har gjort idag förresten.  


Måste ju svara mamma mu som tyckte att jag skulle ställa en väckarklockan och placera den på övervåningen.. idén är ganska bra, men det finns en risk med det, och det är att Anders vaknar också och det är inte så bra. Det finns också en annan risk med det, och det är att jag låter klockan ringa i 1 minut, sen stänger den av sig av sig självt eftersom tiden passerat. Och då hinner Anders absolut vakna! Inte bra, inte bra!

Jag tror helt enkelt att jag får försöka ha lite mer pli på mig själv, hur nu det ska gå till.... Hmm..

Av Louise Bertilsson - 25 maj 2009 20:00

Hur i hela fridens namn ska jag lära mig att gå ur sängen direkt när klockan ringer?! Det är ett evigt problem som jag brottas med varje morgon...

När jag väl kommit ur sängen så blir jag pigg direkt, men det är just steget att kliva ur som är jobbigt. Det blir aldrig lättare, det spelar ingen roll vad klockan är, jag är lika seg att kliva ur jämt.


Tips?!

Av Louise Bertilsson - 25 maj 2009 17:52

Anders skulle göra hemmagjorda potatisbullar av moset som blev kvar igår, men han upptäckte att vi inte hade en endaste droppe mjölk. Så det blev en nödlösning istället som heter pizza.


Jag har lite ont i huvudet efter dagens fina väder och skrikande besök =)

Petra och hennes 2 döttrar har varit här idag å röjt. Väldigt trevligt att träffas, det var inte igår precis. Så nu ska det bli skönt med en lugn kväll.

Presentation


Mitt liv, mitt ord!

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Länkar

Arkiv

Fråga mig

2 besvarade frågor

Besöksstatistik

Gästbok

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards